۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۳۸۹۶۰
امام جمعه خوی مطرح کرد؛

عملکرد موفق جمهوری اسلامی ایران در موضوع وحدت امت اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: سیاست گذاری ارتباطات بین المللی برمبنای وحدت، اتخاذ مواضع شفاف علیه جریان های تفرقه افکن و حمایت از حقوق مسلمانان، رژیم اشغالگر قدس و ایراد سخنرانی و صدور بیانیه های متعدد از ناحیه مقام معظم رهبری در موضوع وحدت امت اسلامی نشانگر عملکرد موفق جمهوری اسلامی در زمینه وحدت است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با تبریک میلاد مبارک رسول خدا(ص) و امام صادق(ع) و با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی شرایط مدام منادی و مدافع وحدت مسلمانان بوده و هست.

 

وی ادامه داد: سیاست گذاری ارتباطات بین المللی بر مبنای وحدت، حمایت از آرمان فلسطین، اتخاذ مواضع شفاف علیه جریان های تفرقه افکن، برگزاری نشست ها و همایش های بین المللی، حمایت از حقوق مسلمانان علیه استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس  و ایراد سخنرانی و صدور بیانیه های متعدد از ناحیه مقام معظم رهبری در موضوع وحدت امت اسلامی از جمله عملکردهای موفق جمهوری اسلامی در زمینه وحدت است. 

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به نقش آفرینی های دشمنان علیه وحدت اسلامی اظهار کرد: ایجاد اختلاف میان پیروان مذاهب، بهره گیری از گروه ها و اشخاص تندرو، راه اندازی جریان های تکفیری و تبلیغ موضوع ساختگی شیعه هراسی از جمله مظاهر اختلاف افکنی های استکبار در میان مسلمانان است. 

 

حقوق برادران دینی از دیدگاه امام سجاد

 

امام جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا گفت: تقوا همان عمل کردن به واجبات و ترک کردن محرّمات خداوند است که در روایات با تعبیرات متعدد مطرح شده است. 

 

وی در بخشی دیگر از خطبه موضوع حقوق هم کیشان و برادران دینی از دیدگاه امام زین العابدین(ع) را مورد بررسی قرار داد. 

 

حجت الاسلام شکوری مهرورزی ،ایجاد الفت،اصلاح امورات،سپاسگزاری،گرامی داشتن،یاری رساندن و حمایت از آنان را از جمله حقوق برادران دینی از دیدگاه امام سجاد(ع) برشمرد. 

 

حماسه سازان هویزه برای همیشه در تاریخ دفاع مقدس ثبت شده اند 

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به 16 دی ماه روز حماسه مدافعان شهر هویزه گفت: فرزندان شجاع ملت ایران متشکل از پاسداران، جهادگران و دانشجویان پیرو خط امام در اوج غربت و مظلومیت علی رغم خیانت بنی صدر از شهر هویزه در برابر تجاوز رژیم بعث عراق دفاع کرده و مظلومانه به شهادت رسیدند بنابراین نام و یاد این شیرمردان در تاریخ خونبار دفاع مقدس برای همیشه ثبت شده است. 

 

امام راحل در نامه به گورباچف شکست مکتب های مادی را اعلام فرمودند

 

حجت الاسلام شکوری با 13 دیماه روز ابلاغ نامه تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به آقای گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی اظهار داشت: امام خیمنی (ره) پیام دعوت به فطرت و توحید را به وی ارسال فرموده و هشدار دادند که هیچکدام از سیوسیالیسم و سرمایه داری توان حل مشکلات و برآوردن نیازهای واقعی بشر را ندارد و در واقع امام پیشاپیش شکست مکتب های مادی شرقی و غربی را رسما اعلان فرمودند. 

 

حاکمان بحرین جز تسلیم در برابر مردم راه دیگری ندارند 

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق و از روحانیون سرشناس کشور بحرین توسط حاکمان آن کشور ضمن قدردانی از موضع گیری حضرت آیت ا.. سیستانی اظهار داشت: چهار سال است حاکمان بحرین در مقابل خشم و نفرت مردم بحرین قرار گرفتند و چاره ای جز تسلیم در برابر خواسته های مشروع و بحق ملت بحرین ندارند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات