۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۹۶۵
امام جمعه دامغان مطرح کرد؛

وحدت اصلی‌ترین نیاز امروز جهان اسلام/ رواج آزادی‌های غربی در جامعه اسلامی مخرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: وحدت و پرهیز از دامن زدن به اختلافات از ضروریات حفظ دین و یکپارچگی امت اسلامی و اصلی‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه شهرستان دامغان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان با گرامیداشت فرارسیدن ایام ولادت نبی مکرم اسلام و هفته وحدت اظهار داشت: اتحاد همواره آثار مثبت خود را نشان داده همانا حماسه 9 دی نماد عینی آثار وحدت و قدرت اتحاد بود.

 

وی با اشاره به آیه شریفه «وعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» و استفاده خداوند از واژه «حبل» به معنای ریسمان بعنوان عاملی برای وحدت مسلمانان، تصریح کرد: اسلام و ایمان ریسمانی است که یک سوی آن در ید قدرت لایزال الهی و سوی دیگر آن در دستان ما بندگان خاکی و ناتوان قرار دارد و باید بدین وسیله خود را از چاه ذلت و ظلمت نجات دهیم.

 

خطیب نماز جمعه دامغان تأکید کرد: مسلمانان باید اتحاد امت اسلامی را در مواجهه با مشکلات بسیاری که امروز آنها را تهدید می‌کند یا آزار می‌دهد، عملا نشان دهند و فریاد غضب آلود خود را بر سر دشمنان بزنند همانا این مهم مگر با وحدت و برادری حقیقی و پرهیز یکایک مسلمانان از فریب و ناراحتی یکدیگر و مبنی قرار دادن یاری و کمک به برادران و خواهران دینی خود، حاصل نمی‌شود.

 

دستگیری شیخ علی سلمان عملی محکوم و مذبوح است

امام جمعه دامغان در ادامه سخنان خود با محکوم نمودن دستگیری شیخ علی سلمان، روحانی وارسته و دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین توسط دولت این کشور گفت: این روحانی شجاع از عوامل مهم اتحاد و وحدت مسلمانان در کشور بحرین وشخصیتی روشنگر است که اقدام مذبوحانه حکومت مستبد این کشور در بازداشت وی خشم مسلمانان و شیعیان منطقه و جهان را به دنبال داشته است.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اعتراضات مراجع عظام تقلید نسبت به بازداشت این روحانی مجاهد و تأکید بر آزادی هر چه سریع‌تر وی، خاطر نشان کرد: همچنین 37 سازمان حامی حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای بر آزادی بی‌قید و شرط شیخ علی سلمان تأکید کرده‌اند و دولت بحرین باید بداند که این اقدام به مصلحت جهان اسلام و حکومت و مردم این کشور نیست.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان به برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به مساحت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع با حضور یگان‌های مختلف و بکارگیری پیشرفته‌ترین تاکتیک‌های نظامی پرداخت و آن را اقدامی ستودنی در شرایط حساس منطقه و هشداری جدی برای دشمنان اسلام برشمرد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان این رزمایش را از نظر ابعاد و ظهور و بروز توانمندی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون کم‌نظیر خواند و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش نشان داد که در دفاع از مرز‌ها و ارزش‌های ایران اسلامی دارای توانایی بسیار بالایی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند به عزت و استقلال و امنیت کشور ما خللی وارد کند.

 

گفتنی است، تأکید امام جمعه دامغان بر لزوم اهتمام بیش از پیش خانواده‌ها بر تبیین ارزش‌های حجاب و عفاف و جلوگیری از رواج بی‌تفاوتی و هنجارشکنی در جامعه، هوشیاری مردم و دقت عمل مسؤولان امر نسبت به انجام اقدامات عملی در راستای هشدارهای رهبری مبنی بر جلوگیری اشاعه آزادی‌های غربی متضاد با ارزش‌ها و احکام اسلامی در جامعه، از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ201/ب6

ارسال نظرات