۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۸۹۶۸
واکنش جمعیت الوفاق به اتهامات دادستانی بحرین؛

اتهامات مطرح شده علیه شیخ علی سلمان سرشار از مغالطه و تناقض است

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین اتهام‎های مطرح شده علیه شیخ علی سلمان را پاسخ داد و بیان داشت که اتهامات مطرح شده علیه دبیرکل جمعیت الوفاق سرشار از مغالطه و تناقض است.
جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین امروز طی بیانیه‎ای اتهام‎های مطرح شده از سوی دادستانی رژیم آل‎ خلیفه علیه حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل این جمعیت را رد کرد و اظهار داشت که بازداشت شیخ علی سلمان مخالف با قوانین ملی و بین المللی است.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تأکید کرد: سخنان مطبوعاتی دادستانی کل تنها شامل توهین و اهانت به دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین است و دفاعیه‎های شیخ علی سلمان را بی اثر خواند.


در این بیانیه آمده است: باید یکی از نهاد‎های تحقیقاتی بی طرف روند شکایات و اتهام‎های مطرح شده از سوی دادستانی علیه شیخ علی سلمان را با همه جزئیات مورد بررسی قرار دهد.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین ادامه داد: تمرکز دادستانی کل در اتهام به شیخ علی سلمان بر «تهدید به استفاده از قدرت نظامی و سلاح برای تغییر رژیم حاکم» معطوف بوده و سرشار از مغالطه و تناقض‎های بسیار است.


در این بیانیه نوشته شده است: رژیم آل‎خلیفه درحالی به اتهام پراکنی علیه شیخ علی سلمان می‎پردازد که وی بارها در سخنان متعدد خود بر مسالمت آمیز بودن انقلاب مردم و رد همه نوع گزینه‎های خشونت آمیز تاکید کرده است.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از رژیم آل‎خلیفه خواست که به جای بازداشت شیخ علی سلمان باید از وی تشکر و قدردانی کند چرا که همه فعالیت‎های وی بر شیوه مسالمت آمیز استوار بوده و به شدت از خشونت پرهیز می‎کند.


این جمعیت، اقدام رژیم آل‎خلیفه از ممانعت از اطلاع وکلای شیخ علی سلمان در مورد تحقیقات دادگستری انتقاد کرد و بیان داشت: دادستانی کل به وکلای شیخ علی سلمان اجازه آگاهی از نتایج تحقیقات را نداده است و این مسأله فعالیت‎های وکلا را بی معنا می کند زیرا عدم اطلاع وکلا از برگه‎های تحقیقات سبب ایجاد اخلال در روند مشاوره حقوقی می‎شود.


گفتنی است رژیم آل‎خلیفه یکشنبه گذشته شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق یکشنبه گذشته به اداره مباحث جنایی بحرین فراخوانده شد. بازداشت شیخ علی سلمان از سوی دادستانی بحرین یک هفته تمدید شد./994/ب902/د

ارسال نظرات