۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۳۹۰۰۸
امام جمعه سنندج:

وحدت کلید عزت و تعالی روزافزون مسلمانان در تمامی عرصه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنندج گفت: توجه پیروان مذاهب مختلف اسلامی به شاخص‌های وحدت و انسجام امت اسلامی امری ضروری و حیاتی است، باید به این مهم توجه داشته باشیم که وحدت کلید عزت و تعالی روزافزون مسلمانان در تمامی عرصه‌ها است.
ماموستا خدايي امام جمعه سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا عبدالرحمان خدایی امام جمعه سنندج در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: پیامبر اعظم(ص) محور وحدت میان همه مسلمانان و مذاهب اسلامی است، امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام نیاز دارد و باید اختلاف و تفرقه را از خود دور کنیم.

 

وی افزود: آیین‌های سنتی مردم کردستان در ماه ربیع‌الاول سندی بر ارادت ویژه مردم این خطه از میهن اسلامی به ساحت مقدس رسول الله(ص) می باشد، امیدواریم این آیین‌ها با قوت و گستردگی بیشتری در نقاط مختلف استان اجرا شود.

 

ماموستا خدایی خاطر نشان کرد: باید با دقت نظر هرچه بیشتر در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام برای کم‌رنگ‌کردن این آیین‌های والا به روشنگری بپردازیم و از این سنت حسنه حفاظت کنیم.


وی در ادامه بیان کرد: توجه پیروان مذاهب مختلف اسلامی به شاخص‌های وحدت و انسجام امت اسلامی امری ضروری و حیاتی است، باید به این مهم توجه داشته باشیم که وحدت کلید عزت و تعالی روزافزون مسلمانان در تمامی عرصه‌ها است.


امام جمعه سنندج تصریح کرد: در سایه وحدت شاهد برقراری امنیت و فراهم‌شدن توسعه در همه حوزه‌ها خواهیم بود، اقتدار و عزت جامعه اسلامی به اتحاد و انسجام بین مردم وابسته است.


ماموستا خدایی اظهار داشت: به برکت نظام مقدس اسلامی هم‌اکنون در کشور وحدت و انسجامی مثال‌زدنی برقرار بوده و در سایه همین وحدت به سوی قله‌های اقتدار و عزت گام برمی‌داریم.


امام جمعه سنندج با تبریک هفته سواد آموزی، وجود بیسواد در جوامع اسلامی را در شأن جایگاه دین اسلام ندانست و تأکید کرد: همه مسلمانان باید در حد توان و وسع خود در راستای مبارزه با بیسوادی و با سواد شدن سایر افراد تلاش نمایند./967/پ203/ب6

ارسال نظرات