۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۳۹۰۱۴
خطیب جمعه بیروت:

مسلمانان با الگو گرفتن از امام خمینی هفته وحدت را احیا کنند / انتفاضه و مقاومت تنها راه پیگیری حقوق ملت فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با تأکید بر لزوم تقویت انسجام اسلامی، تبعیت از امام خمینی (ره) در احیای هفته وحدت را وظیفه همه مسلمان عنوان کرد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) حاره حریک بیروت برگزار شد، با تأکید بر لزوم برپا داشتن هفته وحدت اسلامی، گفت: همانگونه که امام خمینی (ره) دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کرد، مسلمانان باید با استفاده از این مناسبت و در پیروی از امام خمینی (ره) در صدد احیای هفته وحدت و تقویت انسجام اسلامی برای مقابله با چالش های مختلف برآیند.

 


وی افزود: نقاط مشترک مسلمانان بسیار بیشتر از نقاط اختلافی آنان است و تکیه به مشترکات می‌تواند عاملی برای از بین رفتن تنش ها و درگیری ها شود.


خطیب جمعه بیروت در ادامه سخنان خود به مشکلات داخلی لبنان از قبیل مشکلات امنیتی، معیشتی و فراگیر شدن فساد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت که حل اینگونه مشکلات تنها به واسطه وجود یک دولت قوی و نهادهای دولتی نظام مند ممکن است. افزایش جلسات گفت‌وگو و رایزنی میتواند بسیاری از اختلافات داخلی لبنان از قبیل انتخاب رییس جمهور آینده که در هاله ای از ابهام مانده است را مرتفع سازد.

 


وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عدم تصویب قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین و تعیین مدت زمانی برای اشغالگری اسرائیل را نا امید کننده خواند و گفت: این قطعنامه حاوی ساده ترین و کوچک ترین حقوق ملت فلسطین بود، اما همانگونه که انتظار می‌رفت به تصویب سازمان ملل در نیامد.

 


حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: همانگونه که بارها تأکید کرده ایم اعتماد به سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی هیچ سودی برای مردم فلسطین ندارد و مانند دفعات گذشته بی نتیجه خواهد ماند. حقوق ملت فلسطین تنها به دست این ملت و به واسطه انتفاضه، مقاومت و وحدت قابل پیگیری است.

 

 

وی افزود: جنبش حماس و فتح باید در نوار غزه و کرانه باختری متحد شده تا بتوانند خواسته های مردم فلسطین از قبیل بازسازی نوار غزه را را عملی سازند. علاوه بر این امر حمایت کشورهای اسلامی و عربی از مسأله فلسطین از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

 

لزوم آزادی سریع شیخ علی یاسین


این عالم لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود به بازداشت شیخ علی یاسین از سوی رژیم بحرین اشاره کرد و گفت: شیخ علی سلمان یکی از شخصیت هایی است که همواره در راستای ایجاد آرامش و ثبات در بحرین تلاش کرده است. بازداشت این عالم بحرینی تنها به بحرانی تر شدن وضعیت بحرین و کور تر شدن گره مشکلات منجر می‌شود.

 

 

حجت الاسلام فضل الله تأکید کرد: آزادی سریع دبیرکل جنبش الوفاق بحرین و آغاز گفت‌وگوهای ملی با معارضان از سوی حکومت آل خلیفه برای بازگشت آرامش به این کشور ضروری است. بحران در بحرین تنها زمانی پایان می‌پذیرد که مردم طعم عدالت و آزادی را بچشند./983/ب901/ک

 

ارسال نظرات