۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۳۹۰۲۴
دفتر آیت الله سیستانی خواستار شد؛

با عاملان کشتار علمای اهل تسنن با مشت آهنین برخورد شود

خبرگزاری رسا ـ دفتر حضرت آیت الله سیستانی از دستگاه‎های امنیتی خواست با عاملان کشتار علمای اهل سنت در بصره با مشت آهنین برخورد کنند.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الاعظم منطقه زبیر برگزار شد، ترور جمعی از علمای اهل تسنن در این استان را به شدت محکوم کرد.

 

وی گفت: این جنایت و سایر کشتارهایی که در عراق رخ می دهد، با هدف شعله ور شدن آتش فتنه مذهبی صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام المالکی افزود: عراقی ها به خوبی با این نقشه جنایتکارانه آشنا شده و فرصت را از تروریست ها گرفته و خواهند گرفت.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره با اشاره به اینکه با صبح امروز با دفتر این مرجع تقلید تماس گرفته است، تصریح کرد: دفتر حضرت آیت الله سیستانی نیز این جنایت را به شدت محکوم کرده و از دستگاه های نظامی خواسته است عاملان این جنایت را بدون توجه به وابستگیشان با مشت آهنین مورد هدف قرار دهد.

 

گفتنی است کمیته امنیتی در شورای شهرستان الزبیر در استان بصره پنجشنبه شب از کشته شدن سه تن از ائمه مساجد و زخمی شدن دو تن دیگر در حمله مسلحانه مهاجمان ناشناس در بخش ورودی این شهرستان خبر داد.

 

مهدی ریکان الخاقانی رییس این کمیته اعلام کرد مهاجمان مسلح ناشناس دیشب به طرف یک خودروی حامل چند تن از ائمه جماعت تیراندازی کردند که به کشته شدن امام جماعت مسجد الزبیر و مسجد العوهلی و یکی از علما منجر و امام جماعت مسجد الذکیر و امام جماعت مسجد المزروع زخمی شدند./980/ب901/د

ارسال نظرات