۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۳۹۰۳۲
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

جوانان در امر ازدواج از پیامبراکرم و امیرمؤمنان الگو بگیرند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: مراسم های جشن عروسی در این دوره نباید متفاوت از ازدواج حضرت محمد با حضرت خدیجه(س) و امیرمؤمنان(ع) با حضرت فاطمه(س) باشد.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهای، امام جمعه مشهد اردهال کاشان شامگاه جمعه 12 دی ماه در مراسم جشن پیوندهای آسمانی زوج های جوان در سالن پذیرایی آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) گفت: هدف از برپایی مراسم های ازدواج های جمعی، یادآوری ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) است.

 

وی، زیباترین و مبارک های ترین ازدواج های تاریخ بشریت را دو ازدواج پیامبراکرم(ص) و خدیجه کبری(س) و همچنین ازدواج امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س)دانست و افزود: امروزه نمادی از این دو ازدواج ساده در حرم عزیز زهرای فاطمه(س) یعنی حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) انجام می شود که این نوع مراسم های جشن عروسی را باید به عنوان الگوبه جامعه معرفی و آن را تروج داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اظهار تأسف از این که مراسم های جشن عروسی امروز با مراسم ازدواج حضرت محمدو خدیجه(س) و امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا دارد گفت: یکی از تفاوت های ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه رفتن عروس به خواستگاری داماد بود که امروزه این موضوع با توجه به شرایطی که بر جامعه حاکم است مرسوم نیست.

 

وی ازحضرت خدیجه(س) به عنوان یکی از افراد ثروتمند شبه جزیره عربستان نام برد و یادآور شد: حضرت خدیجه(س) با وجود داشتن چنین موقعیت و جایگاهی، افراد زیادی را واسطه کرد تا پیشنهاد ازدواج او را با پیامبراکرم(ص) که به لحاظ سنی بزرگتر بود از حضرت محمد(ص) را با ایشان در میان بگذارند.

 

به گفته وی، خواستگاری حضرت خدیجه از پیامبراکرم از این عشق های کوچه و خیابانی امروز نبود، بلکه به دلیل شناختی بود که وی توسط عموی خود از پیغمبراکرم(ص) به عنوان کسی که آقای عرب و عجم شناخته می شد، پیدا کرده بود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که خداوند برای زن احترام زیادی قائل است گفت: در جامعه امروز ما به دلیل حفظ تبع و عاطفه دختران، پسران به خواستگاری دختران می روند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در ادامه یاد آورشد: تفکرات زوجین باید تفکری مثبت و براساس محبت و مهربانی باشد و از برخی سنت های غلط قدیمی که از همان ابتدا در بین اقوام بوجود می آید، دوری کنند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان افزود: در زندگی زناشویی عینک خوش بینی در رفتارهای طرفین و شخصیت زوجین تأثیر گذار است و می تواند بنیان خانواده را مستحکم تر شود کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی گفت: با مواظبت از حریم زندگی و توجه به فرامین الهی و سیره رفتاری ائمه (ع) باید از انحراف در زندگی جلوگیری کرد تا عشق و علاقه ابتدای زندگی تا پایان ادامه داشته باشد.

 

شایان ذکر است، مراسم جشن عروسی 10 زوج جوان منطقه اردهال شهرستان کاشان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی امام جمعه مشهد اردها کاشان ، هیئت امنای آستان و خانواده های زوج های جوان در کنار در آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) مشهد اردهال کاشان برگزار و در پایان به هریک از زوج های جوان یک جلد کلام االله مجید ، لوح، قالیچه و مبلغ یک میلیون ریال وجه نقد توسط آستان و ستاد نماز جمعه مشهد اردهال بلیط سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

 

گفتنی است، مراسم جشن 10 زوج جوان منطقه اردهال کاشان توسط مرکز فرهنگی قرآنی آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع)، سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان و با همکاری ستاد نماز جمعه منطقه مشهد اردهال کاشان با هدف ترویج ازدواج آسان در سالن پذیرایی آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد./1307/پ202/ب6

 

ارسال نظرات