۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۳۹۰۳۵
مجمع علمای اهل تسنن عراق تأکید کرد؛

قتل علمای سنی با هدف بی‎اعتمادی مردم به نیروهای امنیتی صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل تسنن عراق، قتل چند تن از خطیبان سنی در بصره را با هدف ایجاد بی ثباتی در این استان و گسترش بی اعتمادی مردم به نیروهای امنیتی عنوان کرد.
مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مجمع علمای اهل تسنن عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا برعهده دارد، قتل علمای سنی در بصره را به شدت محکوم کرد و همگان را به حفظ آرامش فراخواند.

 

در این پیام آمده است: در حالی که عراق در شرایط بسیار سختی قرار دارد نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در حال جنگ با تروریست های جنایتکار داعش هستند و در این راه به موفقیت های بزرگی نظیر آزادی ضلوعیه دست یافته اند، دست کینه و جنایتکار بار دیگر رخ نشان داد تا تفرقه و هراس را میان شهروندان به وجود آورد و اعتماد مردم به ارتش سلب شود.

 

مجمع علمای اهل تسنن افزود: این بار علمای اهل تسنن استان بصره مورد هدف قرار گرفتند تا استان امن بصره به صحنه جنگ طایفه ای مبدل شده و روحیه یأس از نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و دولت محلی انتشار یابد.

 

بی ثباتی بصره خواسته دشمنان است

 

این مجمع تأکید کرد: این اقدام جنایتکارانه همزمان با سفر موفقیت آمیز حیدر العبادی نخست وزیر عراق در زمینه اقتصادی و امنیتی به بصره رخ داد تا تنش و آشوب بر این استان حاکم و پیام عدم ثبات در بصره مخابره شود.

 

علمای اهل تسنن از عراقی ها به ویژه شهروندان بصره خواستند آرامش خود را حفظ کرده و نقشه دشمنان برای کشتار را محقق نسازند.

 

آنان همچنین دولت محلی و نیروهای امنیتی بصره را به تحقیق فوری جهت کشف عاملان این جنایت و پخش تصاویرشان در رسانه ها جهت محاکمه عادلانه آنان فراخواندند.

 

در بخش پایانی این بیانیه تأکید شده است: با ایمان به قداست خون شهروندان عراقی و لزوم محافظت از جان آنان، اقدام جنایتکارانه علیه نمادهای اسلامی و اجتماعی را به شدت محکوم ساخته و این افراد را منتسب به داعش و تروریست ها می دانیم.

 

گفتنی است کمیته امنیتی در شورای شهرستان الزبیر در استان بصره پنجشنبه شب از کشته شدن سه تن از ائمه مساجد و زخمی شدن دو تن دیگر در حمله مسلحانه مهاجمان ناشناس در بخش ورودی این شهرستان خبر داد.

 

مهدی ریکان الخاقانی رییس این کمیته اعلام کرد مهاجمان مسلح ناشناس دیشب به طرف یک خودروی حامل چند تن از ائمه جماعت تیراندازی کردند که به کشته شدن امام جماعت مسجد الزبیر و مسجد العوهلی و یکی از علما منجر و امام جماعت مسجد الذکیر و امام جماعت مسجد المزروع زخمی شدند./980/ب901/د

ارسال نظرات