۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۳۹۰۸۶
امام جمعه کازرون:

توطئه دشمنان در زمینه وحدت مشهود است

خبرگزاری رسا – امام جمعه کازرون با اشاره به اهمیت وحدت گفت: دشمنان اسلام به دنبال اختلال در وحدت مسلمین هستند و این امر به صورت واضح مشخص است.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا وحدت بین مسلمانان را یک اصل و توصیه قرآنی دانست و گفت: علاوه بر جنبه دینی، وحدت امری عقلی است؛ وقتی اصل دین در خطر و تحت تهاجم دشمنان است باید اختلافات فرعی را کنار گذاشته و با حفظ وحدت از اصل دین دفاع کرد.
 
امام جمعه کازرون هدف استکبار جهانی را از بین بردن اسلام عنوان کرد و ادامه داد: آموزه های اسلامی و ائمه اطهار (ع) و عقل انسانی اقتضا می کند با کنار گذاشتن اختلافات حفظ اسلام اصیل را مورد توجه قرار دهیم و با درس گرفتن از امیر المومنین علی (ع) که 25 سال سکوت کرد و امام حسن مجتبی (ع) که با معاویه صلح کرد و امام حسین (ع) که نه سال و اندی در دوران معاویه سکوت کرد و در اواخر عمر شریفش جهاد کرد به اختلافات جامعه اسلامی دامن نزنیم.
 
حجت الاسلام خرسند توطئه های دشمنان اسلام را مشهود توصیف کرد و اظهار داشت: در اوضاع کنونی دو مذهب شیعه و سنی می بایست مانند دو برادر رفتار کنند؛ از توهین به مقدسات یکدیگر بپرهیزند.
 
وی درباره ارائه راهکارهای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی ابراز داشت: در قرآن کریم، رسالت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) اصولی است که همه مسلمانان بر آنها اتفاق دارند؛ استفاده از این اتفاق نظرات به عنوان پایه و اساس وحدت می تواند کمک کند تا اختلافات مذاهبی از بین برود.
 
امام جمعه کازرون پرداختن به اختلافات را در مجامع و مراکز علمی مطلوب توصیف کرد و افزود: حل اختلافات تاریخی می بایست با بحث‌های علمی، مناظره، استدلال و منطق حل و فصل شود و اگر از این دایره خارج شود نتیجه ای جز بدگویی، ناسزا و تکفیر نخواهد داشت و تفرقه در بین جامعه اسلامی را به دنبال خواهد داشت.
 
حجت الاسلام خرسند با ستایش حرکات وحدت آفرین ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: آیا بعضی دل سوزان مذهب تشیع بیش از ائمه اطهار و در رأسشان امام علی (ع) به دنبال احقاق حقوق این بزرگواران هستند؛ ولایت و حکومت حق مسلم امام علی (ع) بود اما وقتی دستیابی به این حق را در راستای ایجاد تفرقه بین مسلمانان می بینند ضمن شرکت در جماعت مسلمین، ارائه مشورت و شرکت در برخی جنگ ها درباره حق خود ساکت می مانند.
 
وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه در پی اهانت اهل تشیع به تسنن یا رافضی خواندن تشیع از طرف اهل تسنن چه کسی سود خواهد برد گفت: در مسیر تفرقه تنها کسانی منتفع خواهند شد که هیچ یک از اعتقادات اسلامی را قبول ندارند و به این دلیل است که امام صادق (ع) می فرماید نماز خواندن در جماعت اهل تسنن مانند نماز جماعتی است که امام آن پیامبر اعظم (ص) باشد؛ مراجع نیز اعتقاد دارند در سفر حج مسلمانان موظفند در نماز جماعت اهل تسنن شرکت کنند.
 
امام جمعه کازرون خواستار حرام شمردن تکفیر مسلمانان در تمامی مذاهب اسلامی شد و افزود: مسلمانان باید لا اله الا الله و محمد رسول الله را مقدم بر تمام منافع مذهبی بدانند و با محکوم کردن تکفیری ها از جنایات آنان جلوگیری کنند و از ورود بدعت های جدید در این دین مبین جلوگیری کنند تا در این بین دشمنان اسلام سوء استفاده نکنند.
 
حجت الاسلام خرسند با تجلیل از همایش برگزار شده توسط آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: این همایش برای تألیف قلوب مسلمین از حدود هشتاد کشور شیعه و سنی برگزار شد و حرکتی بود برای روشن شدن دشمنان که مسلمانان کماکان متحدند و به یاری خداوند این همایش آثار مثبت فراوانی داشت.
 
وی زندگی اکثر مسلمانان جهان را در صلح، صفا و سازش ارزیابی کرد و افزود: دشمن علاوه بر ابزار تبلیغاتی و تخصیص منابع مالی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان تلاش زیادی را به خرج داده است تا همدلی و وحدت مذاهب اسلامی را بشکند؛علاوه بر پاسداری از اتحاد بین مسلمانان در کشورهای مختلف جهان می بایست مواظب دست ها، قلم ها و نوشته های آلوده بعضی عناصر منافق باشیم.
 
امام جمعه کازرون در موضوع برخورد با گروه های افراطی اظهار داشت: اولویت با کار فرهنگی است؛ تضعیف عقبه فکری گروه های افراطی وظیفه علما است که با روشنگری این گروه ها را از انفعال خارج کنند تا حمایت های مالی، سیاسی و مذهبی از این گروه ها قطع شود.
 
حجت الاسلام خرسند درباره گروه تروریستی تکفیری داعش گفت: گروه هایی مانند داعش که دست به جنایت می زنند دیگر اهل منطق و گفتگو نیستند ضمن سرکوبی این گروه ها باید با کار فکری و فرهنگی از جذب نیروی جدید این گروه ها جلوگیری شود؛ این گروه ها از اعتقادات پاک مسلمانان جوان سوء استفاده می کنند و وظیفه ما روشنگری در مسیر ابطال نظریات این گروه های تکفیری است./836/ت302/ج
ارسال نظرات