۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۳۹۰۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

هفته وحدت بهترین فرصت همگرایی مسلمانان جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه خوش نویسی شمع جمع با محوریت وحدت میان مذاهب اسلامی و رسول مهربانی در خراسان جنوبی همزمان با هفته وحدت خبرداد.
هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران با بیان این که هفته وحدت، طلوع رحمت و مهربانی خداوند بر جهانیان است، گفت: خداوند به واسطه رحمت و بعثت رسول اکرم(ص) میان امت اسلامی و عرب جاهلی رحمت و مهربانی و صلح برقرار کردند و ظرف مدت بیست و سه سال توانستند عرب جاهلی را به یک تمدن اسوه، نمونه و درخشان در جهان تبدیل کنند.

 

وی افزود: مسلمانان باید از هر فرصتی برای وحدت استفاده کنند و هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) بهترین فرصت برای مسلمانان است که نکات مشترک و اعتقادات واحد خود را به یاد آورده و برای اعتلای جهان اسلام تلاش کنند زیرا تنها با وحدت است که صلح در جهان اسلام برقرار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که پیامبر اکرم (ص) به حدی بر وحدت تاکید داشتند که این موضوع در هنر اسلامی هم منعکس شده و ما شاهد هستیم که در معماری، هنر و خوشنویسی اسلامی وحدت حاکم است و آنچه هنر اسلامی را از هنر غربی و غیر اسلامی جدا می کند این است که هنر اسلامی بر وحدت بر محور خداوند ریشه دارد و در معماری اسلامی این امر به صورت بارز آمده برای مثال اگر به گل بوته ها موجود در معماری اسلامی توجه کنید به این نکته پی می برید که این گل بوته و حلقه آنها از یک گل یعنی واحد در وسط مکان شروع شده و به تربیت به 12 گل و پس از آن به اطراف گسترش می یابد.

 

محبی با اشاره به این که خوشنویسی اسلامی هم مانند معماری در بردارنده وحدت است، گفت: در خوشنویسی اسلامی هم حرکات قلم و حتی نوشتن بر محور وحدت خداوند در جهان است به همین دلیل خوب است ما مسلمانان هم مانند هنر و معماری اسلامی بر مبنای وحدت حرکت کرده تا بتوانیم نقشه ها و توطئه های دشمن را در جهان اسلام نابود کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که همزمان با هفته وحدت نمایشگاه خوشنویسی شمع جمع دربیرجند با با بیش از 50 اثر کار خود را شروع خواهد کرد، گفت: این نمایشگاه ساعت 16 روز یکشنبه 14 دی ماه در بیرجند و در محل انجمن خوشنویسان واقع در  خیابان مطهری افتتاح می‌شود و تا پایان هفته آماده بازدید دوستداران هنر آیینی است.

 

محبی با اشاره به این که در حاشیه این نمایشگاه شاهد خوشنویسی جمعی از هنرمندان خواهیم بود، یادآور شد: این نمایشگاه  تمثیل خوبی برای وحدت مسلمانان است و همچنین در هفته وحدت خراسان جنوبی میزبان بیش از 50 برنامه فرهنگی در زمینه وحدت برای شیعیان و براداران اهل سنت خواهد بود که به صورت مشترک برگزار خواهد شد./968/پ203/ب

ارسال نظرات