۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۱۲۶
یکی از علمای مصر:

مخالفان جشن میلاد پیامبر افرادی کژفهم هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای مصر در پاسخ به مخالفت با برگزاری جشن ولادت حضرت محمد (ص) بیان داشت که کسانی که منکر برگزاری ولادت نبی اکرم (ص) هستند در فهم روایات و قرآن دچار اشتباه شده‎اند.
مسجد النبي


به گزارش خبرگزای رسا، عادل المراغی امام جمعه مسجد النور در شهر عباسیه مصر، روز گذشته به شبهات مطرح شده علیه اسلام پاسخ داد و گفت: برگزاری ولادت رسول اکرم حضرت محمد (ص) که از بهترین مخلوقات خداوند محسوب می‎شود سبب افزایش خیر و برکت خواهد شد.


وی پیامبر اکرم (ص) را فخر جهان اسلام خواند و تصریح کرد: کسانی که منکر برگزاری ولادت نبی اکرم (ص) هستند از اسلام بوی نبرده‎اند، در فهم روایات و قرآن دچار اشتباه شده‎اند و همچنین منکر این پیامبر عظیم الشان هستند.

 

 امام جمعه مسجد النور تصریح کرد: مردم پیش از دوران ولادت رسول اکرم (ص) در جهل و گمراهی زندگی می‎کردند. خداوند با تولد حضرت محمد (ص) مردم را به راه راست هدایت کرد و وی را همانند نوری در این مسیر قرار داد.

 
وی ادامه داد: خداوند به برکت وجود حضرت محمد (ص) امنیت، ثبات، خیر، برکت، علم، عدالت و... را به انسان‎ها ارزانی داشت.


عادل المراغی رمز رسیدن به امنیت و ثبات در کشورهای منطقه را توجه به دستورات اسلامی خواند و تصریح کرد: مسلمانان با تمسک به قرآن و رسول اکرم (ص) از همه مشکلات و سختی‎ها می‎توانند عبور کنند.

 

این در حالی است که مفتی کل عربستان سعودی در مواضعی همسو با گروه تروریستی داعش، میلاد پیامبر اسلام (ص) را بدعت دانست و از همگان خواست برای این مناسبت هیچ جشنی برگزار نکنند و اهمیتی به آن ندهند.


عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان در این باره گفت: برگزاری ولادت و کارهایی مانند آن بدعت و خرافات است؛ این کار چیزی جز بدعت نیست و پس از 3 قرن رایج شد و بدعتی گمراه کننده است./980/ب904/د

ارسال نظرات