۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۳۲۹

راه‌اندازی رشته‌های جدید سطح دو و سه در مرکز تخصصی علامه‌ امینی تبریز

خبرگزاری رسا ـ رشته‌های جدید سطح دو و سه با موافقت حوزه علمیه قم، در مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود.
مرکز تخصصي علامه اميني تبريز

حجت الاسلام رحیم همزبان، مدیر مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: این مرکز در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 90-89 با پیگیری آیت‌الهی مجتهدشبستری و موافقت شورای گسترش حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شد.

 


وی افزود: مرکز تخصصی علامه امینی تبریز با بهره‌گیری از اساتید توانمند در حوزه معارف مذهب حقه تشیع، با پذیرش دانش‌پژوه در رشته شیعه‌شناسی سطح 3 آغاز به کار کرد و در ادامه و در نیمسال اول سال تحصیلی 91-90 با موافقت ضمنی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پذیرش رشته کلام اسلامی سطح 2 نیز در این مرکز صورت گرفت.

 


مدیر مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نظر به استقبال طلاب جهت ادامه تحصیل در مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه تبریز، تا پایان سال‌تحصیلی 93-92 در مجموع سه دوره در رشته شیعه‌شناسی سطح 3 و دو دوره در رشته کلام اسلامی سطح 2 پذیرش صورت پذیرفته است.

 


وی با بیان این‌که رشته‌های جدید سطح دو و سه با موافقت حوزه علمیه قم، در مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: همزمان و با موافقت شورای گسترش حوزه‌های علمیه، اقدامات لازم جهت پذیرش در رشته کلام اسلامی تطبیقی سطح 3 نیز صورت گرفته است.

 


حجت الاسلام همزبان در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام برنامه امتحانات پایانی نیمسال اول 94-1393 خبر داد و اظهار داشت: دانش پژوهان محترم توجه فرمایید که جهت حضور در امتحان می بایست ابتدا نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه امتحان اقدام کنند؛ بدیهی است که بدون کارت ورود به جلسه امکان شرکت در امتحان وجود نخواهد داشت.

 


وی همچنین از برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت رشته های تخصصی در رشته کلام اسلامی سطح 2 و کلام مقارن و شیعه‌شناسی سطح 3 خبر داد و گفت: این آزمون روز جمعه 12 دی در محل مرکز تخصصی واقع در تبریز، بلوار 29 بهمن، ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان، طبقه اول برگزار شد.

 


مدیر مرکز تخصصی علامه امینی تبریز در پایان با اشاره به حضور هیأت نظارت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در این مرکز اظهار داشت: هیأت نظارت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قالب نمایندگان واحدهای مختلف مرتبط با مدارس و مراکز حوزوی ماه گذشته در محل مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز حاضر شده و از نزدیک با این مرکز آشنا شدند.

 


گفتنی است، مرکز تخصصی علامه امینی تبریز به آدرس تبریز، بلوار 29 بهمن، ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان بخش اداری: طبقه دوم، اتاق‌های 219 (رییس مرکز) – 220 – 221 (امور آموزشی و پژوهشی) واقع شده و بخش آموزشی در طبقه اول این محل مستقر شده است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات