۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۳۹۳۳۹
رییس مدرسه عالی فقه و اصول مجتمع فقه:

جریان‏های افراطی را باید با هر ابزاری از جهان اسلام حذف کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه‏المصطفی با بیان این‌که جریان‏های افراطی را باید با هر ابزاری از جهان اسلام حذف کرد، گفت: آنهایی که به اختلافات می‏پردازند به شدت نسبت به آموزه‏های دین نسبت به وحدت جاهل هستند و به خاطر غفلت و جهل خود شرایط را برای نفوذ دشمنان آماده می‏کنند.
حجت الاسلام مصطفي جعفر پيشه رييس مدرسه عالي فقه و اصول

حجت‏الاسلام مصطفی جعفر پیشه رییس مدرسه عالی فقه و اصول مجتمع فقه جامعه‏المصطفی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهمیت وحدت در بین مسلمانان گفت: در طول تاریخ اسلام علمای برجسته در هر حال منادی وحدت بودند، از جمله آنها شیخ صدوق، شیخ مفید و در عصر حاضر نیز آیت‏الله بروجردی و امام خمینی(ره) نیز وحدت را از اهم ضروریات اسلام می‏دانستند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: وحدت در هر مسأله‏ای قبل از هر چیزی مبتنی به اصول عقلی و فطری است و بعد از آن نیز در آیات و روایات مورد تأکید بسیار واقع شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم در تشریح معنای وحدت خاطرنشان کرد: اتحاد به معنای دست برداشتن از مذهب و اعتقادات خود نیست بلکه به معنای پرداختن به مشترکات و سپردن اختلافات به دست علما و پرداختن به آنها در مجالس و مجموعه‏های علمی است.

 

وی با اشاره به سیره امام علی(ع) و امام صادق(ع) نسبت به وحدت در امت اسلامی تأکید کرد: آنهایی که به اختلافات می‏پردازند به شدت نسبت به آموزه‏های دین نسبت به وحدت جاهل‏اند و به خاطر غفلت و جهل خود شرایط را برای نفوذ دشمنان آماده می‏کنند.

 

وی با اشاره به جریان‏های افراطی تأکید کرد: جریان‏های افراطی و تکفیری مستقیم یا غیر مستقیم مزدور استکبار جهانی و انگلستان هستند و مقابله با آنها با هر ابزاری از وظائف دولت مردان و مسلمانان است.

 

حجت‏الاسلام جعفر پیشه با بیان علل ایجاد اختلاف خاطر نشان کرد: اهانت و توهین به مقدسات دیگر مذاهب به اجماع فتاوای علما حرام است و در قرآن نیز به صراحت، اهانت به هر فرد یا گروهی را نفی می‏کند.

 

وی در پایان نقش علمای اسلام در همه مذاهب را بسیار مؤثر دانست و گفت: همه علما و وعاظ مذهبی وظیفه آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مردم و پیروان اسلام را نسبت به وحدت دارند./1329/ت302/ی

ارسال نظرات