۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۳۴۳

واکنش کره شمالی به تحریم های آمریکا

خبرگزاری رسا ـ کره شمالی با انتقاد از تحریم های آمریکا علیه این کشور، آن را نشات گرفته از اختلافات دیرینه، تاریخی و خصومت های کهنه کاخ سفید علیه پیونگ یانگ دانست.
کره شمالي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا جمعه گذشته با ارسال نامه ای به کنگره خواستار تحریم مالی کره شمالی در رابطه با حمله سایبری اخیر به شرکت فیلمسازی «سونی پیکچرز» شد.

 

به استناد نامه رییس جمهوری آمریکا به کنگره، 10 مقام دولتی و تعدادی از شرکت های تجاری کره شمالی هدف تحریم ها جدید قرار گرفتند.

 

خبرگزاری «یونهاپ» روز یکشنبه این خبر را به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی که نامی از وی برده نشد، منتشر کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: اقدام اخیر آمریکا نشان می دهد که واشنگتن همچنان درگیر خصومت قدیمی و دیرینه با پیونگ یانگ است و همچنان بر تداوم این سیاست اصرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا تاکنون تحرکات زیادی علیه کره شمالی داشته است، گفت: تحریم مالی اخیر بی نتیجه است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی ادامه داد: اقدام اخیر و یکجانبه کاخ سفید در تحریم مالی تعدادی از شخصیت ها و شرکت های کره شمالی نه تنها موجب تضعیف کشور نمی شود، بلکه پیونگ یانگ را در ادامه مسیر خود مصمم تر می سازد.

 

وی در عین حال تاکید کرد: به رغم اقدامات خودسرانه و یکجانبه آمریکا، مردم و مقامات کشور در رسیدن به اهداف متعالی خود ثابت قدم تر و استوارتر هستند.

 

اوایل آذرماه 93 نیز قطعنامه ای علیه کره شمالی تصویب شد که در آن از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواست تا رهبری کره شمالی را به خاطر اتهام «جنایات علیه بشریت» به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد.

 

این قطعنامه با تلاش آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی اواخر ماه گذشته در یکی از کمیته های حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 111 رای موافق، 19 رای مخالف و 55 رای ممتنع تصویب شد. /982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات