۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۳۹۳۶۳
آیت الله آل‌هاشم:

منافع نظام سلطه در سایه تفرقه میان مسلمانان محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که گروهک‌های تروریستی و افراطی منتسب به اسلام ساخته و پرداخته غرب و برای تفرقه‌افکنی میان امت اسلامی هستند، گفت: منافع نظام سلطه در سایه تفرقه میان مسلمانان محقق می‌شود.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت ترتیب یافت، به تشریح مؤلفه‌ها و ضرورت‌های وحدت امت اسلامی پرداخت و اظهار داشت: وحدت کلمه و تأکید بر مشترکات لازمه احیای تمدن اسلامی در عصر حاضر است.

 


وی با بیان این‌که وحدت، همدلی و یکپارچگی تنها راه سعادت و پیروزی مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: وحدت مسلمانان و پرهیز از جدایی و تفرقه مبنای قرآنی دارد؛ امروز بیش از یک میلیارد نفر مسلمان در جهان اگر با همدیگر متحد شوند، نه داعش، نه طالبان و نه تکفیری ها نمی توانند به جامعه مسلمین ضربه وارد کنند.

 


امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که گروهک‌های تروریستی و افراطی منتسب به اسلام ساخته و پرداخته غرب برای تفرقه‌افکنی میان امت اسلامی هستند، گفت: باید به این حقیقت مهم پی برد که منافع نظام سلطه در سایه تفرقه میان مسلمانان محقق می‌شود، بنابراین تفرقه در جهان اسلام عین حرکت در جهت تأمین منافع دشمن است.

 


آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که دشمنان اسلام سال‌ها است که به دنبال تفرقه‌افکنی میان اقوام مختلف و پیروان مذاهب و ادیان در منطقه به ویژه کشورهای اسلامی هستند، تصریح کرد: اختلافات قومی، مذهبی، منطقه ای و گاه نژادی آفت جامعه مسلمین و مضر به حال دین وحدت‌بخش اسلام است.

 


وی با بیان این‌که تفرقه و چنددستگی با مفاهیم وحدت‌بخش قرآن و توصیه‌های رسول اکرم(ص) منافات دارد، خاطرنشان کرد: برخی جریان‌های مغرض در منطقه به ویژه گروهک‌های تروریستی و افراطی وابسته به غرب که از لابی‌های صهیونیستی حمایت می‌شوند، به دنبال تعمیق و گسترش تفرقه در کشورهای اسلامی هستند.

 


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که هرگونه افراط و تفریط چه از سوی شیعه و چه از سوی اهل سنت از دیدگاه آیات قرآن و آموزه های نبوی مذموم است، گفت: برخی وحدت را به معنای عقب نشینی از اعتقادات مذهبی می دانند، در حالیکه وحدت به معنای تأکید بر مشترکات از جمله قرآن و رسول گرامی اسلام است.

 


وی در پایان با اشاره به نهضت بیداری اسلامی و قیام‌های مردم مسلمان منطقه علیه رژیم های دیکتاتوری وابسته به غرب اظهار داشت: حوادث سال‌های اخیر نشان داد که اگر مسلمانان بدون توجه به فرقه و مذهب خود علیه کانون ظلم و استعمار متحد شوند، دیوارهای دیکتاتوری بسیار سست‌تر از آن چیزی است که رسانه‌های غربی اذعان دارند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات