۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۳۷۷

برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم در اتیوپی

خبرگزاری رسا ـ به همت رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی، بزرگداشت میلادالنبی(ص) همزمان با 17 ربیع‌الاول در مسجد اباجعفر شهر آدیس آبابا برگزار می‌شود.
انيوپي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی، بزرگداشت میلادالنبی(ص) از روز گذشته، 13 دی‌ماه در مساجد شهرهای مختلف اتیوپی و آدیس آبابا  آغاز و این رویداد فرهنگی تا 19 ماه جاری ادامه دارد.

 

نخستین جشن میلادالنبی(ص) در مسجد جامع انور، بزرگترین مسجد در آفریقای زیر صحرا برگزار و در بخشی از این برنامه، خبرنگاران صدا و سیما و رادیویی اتیوپی به تهیه مصاحبه حضوری با سید کاظم مهر نیا رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی پرداختند.

 

رایزن فرهنگی کشورمان در این مصاحبه گفت: از آنجایی که امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از 12 تا 17 ربیع‌الاول را هفته وحدت اعلام کردند، همواره در این هفته جشن میلادالنبی(ص) به منظور همدلی میان مسلمانان و وحدت و پرهیز از تفرقه برگزار می‌شود.

 

وی ضمن محکوم کردن مواضع و جنایات گروه‌های تکفیری و سلفی وهابی و گروه‌های افراطی همانند داعش، بوکوحرام والشباب، گفت: عملکرد این گروه‌ها سبب تخریب چهره موجه و منزه اسلام و همچنین سبب تفرقه میان مسلمانان می‌شود و در عصر حاضر مسلمانان نیاز به وحدت و همدلی دارند.

 

رایزن فرهنگی ایران افزود: برگزاری جشن میلادالنبی(ص) می‌تواند وحدت میان مسلمانان را در اقصی نقاط جهان افزایش دهد. بنابراین لازم است تا نظیر این برنامه‌ها در هفته وحدت توسعه یابد. /982/د102/ک

ارسال نظرات