۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۳۹۴۲۷
همزمان با هفته وحدت؛

300 روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته وحدت بیش از 300 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه این استان اعزام شدند.
حجت الاسلام روحاني نياـ نشست روز جهاني مساجد

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، 319 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی اعزام شدند.

 

وی با بیان این که این روحانیان از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان برای اعزام در هفته وحدت ساماندهی شده بودند، اضافه کرد: مبلغان مزبور در روستاها و شهرستان های استان خراسان شمالی، در سلسله نشست های جشن های میلاد و هفته وحدت، به تبیین و تشریح سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) می پردازند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: محور سلسله نشست های این ایام ترویج سبک زندگی اسلامی با الگو پذیری از سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های هفته وحدت در استان خراسان شمالی، برگزاری جشن های میلاد در شهرستان های هشت گانه استان را یکی از برنامه های اصلی در این مناسبت ذکر و اظهار کرد: هدف از برگزاری جشن های میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بهره‌مندی از این ایام در راستای ارتقای سطح فرهنگ و اخلاق است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی در تشریح برنامه های هفته وحدت در شهرستان بجنورد، افزود: برگزاری جشن میلاد در محل مسجد حنفیه اهل سنت این شهر، برگزاری محفل انس با قرآن در محل مسجد امام رضا(ع)، ویژه برنامه جشن میلاد در محل مسجد انقلاب همزمان با شانزدهم ربیع الاول بعد از نماز مغرب و عشاء و برگزاری مراسم جشن در مساجد شهر و روستاهای داری روحانی مستقر شهرستان بجنورد همزمان با شانزدهم ربیع الاول از جمله برنامه های پیش بینی شده در شهرستان بجنورد در هفته وحدت به شمار می روند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در مورد برنامه های این هفته در شهرستان مرزی راز و جرگلان که غالب جمعیت سنی مذهب استان در این شهرستان سکونت دارند نیز گفت: گردهمایی علمای اهل سنت و شیعه منطقه در سوخسوهاشم، ویژه برنامه جشن میلاد در محل مسجد جامع راز همزمان با شانزدهم ربیع الاول بعد از نماز مغرب و عشاء و ویژه برنامه جشن میلاد در روستای سنی نشین باغلق در صبح شانزدهم ربیع از جمله برنامه هایی است که همزمان با هفته وحدت در شهرستان راز و جرگلان برگزار می شود.

 

وی در مورد برنامه های پیش بینی شده در شهرستان شیرون در هفته وحدت نیز افزود: برگزاری ویژه برنامه جشن میلاد در محل مسجد جامع شیروان همزمان با شانزدهم ربیع الاول بعد از نماز مغرب و عشاء، همایش بصیرتی روحانیون در حسینیه شهدا در عصر هفدهم دی ماه، برنامه شبی با قرآن در محل مسجد سیدالشهدا(ع) همزمان با پانزدهم ربیع الاول بعد از نماز مغرب و عشاء، زیارت و غبار روبی مزار شهدای گمنام واقع در شیرکوه شیروان در صبح روز هفدهم ربیع و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه هایی است که در هفته وحدت در شهرستان شیروان اجرا می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی عنوان کرد: برگزاری جشن میلاد، اجرای گفتمان های دینی با موضوع وحدت، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع رسول مهربانی، محفل انس با قرآن، گردهمایی چهره های تقریبی، گردهمایی علمای شیعه و سنی منطقه و ... از جمله برنامه هایی هستند که همزمان با هفته وحدت در شهرستان های مختلف این استان برگزار می شوند.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 900 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

 

یادآور می شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات