۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۳۹۵۳۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

پیامبر اسلام محور هدایت، مودت و سعادت جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، کلید پیروزی امت اسلامی در برابر دشمنان و کفار را وحدت و برادری دانست و گفت: مسلمانان باید با اتصال به قرآن و اهل بیت در برابر دشمنان اسلام بیاستند و از شریعت محمدی دفاع کنند
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در این شهرستان برگزار شد، گفت: هفته وحدت فرصتی استثنایی برای تدبیر و بازخوانی زندگی جذاب پیامبر اعظم و ویژگی های منحصر به فرد این هدیه الهی است.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که نامگذاری تحسین‌برانگیز امام خمینی(ره)، در هر سال فرصت مغتنمی را برای تدبیر و بازخوانی زندگی جذاب و وجدآور پیامبر خاتم و اعظم فراهم می‎آورد، افزود: ویژگی ممتاز پیامبر خوبی ها در کسب بی‎نظیرترین توفیق هدایت و جذب قلوب ملت‎ها، اخلاق نیکو و زبان نرم و رفتار مهربانانه و سلوک دلسوزانه و تلاش بی‎وقفه برای رفع آلام فکری، روحی و جسمی جوامع بشری بود.

 

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: اعظم بودن حضرت محمد(ص) در میان 124 هزار پیامبر و به‌ویژه در جمع پنج پیامبر اولوالعزم، در این است که ایشان در پیشبرد رسالت آسمانی خود، بیشترین رنج و مرارت را به سایر پیامبران متحمل شد و هیچ‌گاه حتی کلمه‌ای نفرین را نثار دشمنان متجاوز، متعرض و فوق‌العاده گستاخ خود نکرد.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی در مقابل همه جسارت‌ها، دعای هدایت آنان را تقدیم می‌داشت، افزود: پیامبر خوبی ها دندان‌های شکسته در اثر سنگباران معاندان را دستمایه اجابت دعای هدایت تعرض‌کنندگان نزد خداوند قرار می‌داد، خود را برای خشنودی خداوند و هیچ نینگاشت و خداوند نیز او را در رأس مقرب ترین مقربان نشاند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران ادامه داد: پیامبر صلح و آرامش برای ره‌یافتگان توحید، از راه اطاعت و عبودیت محض و ممتد، به جایگاه رفیع رسالت رسید و در فروغ ظرفیتی که در خود برای دریافت وحی طی مراحل دشوار خودسازی و تهذیب به‎وجود آورده بود، به مقام رحمت للعالمین نائل آمد.

 

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود افزود: پیامبر گرامی اسلامی از همه لحظه‌ها، استعدادها و توانمندی‌ها برای پیشبرد مأموریت آسمانی بهره برد و عابدترین و شاکرترین‌های خلقت خداوند متعال بر روی زمین بود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر صلح و خوبی ها همه کائنات را برای وحدت و هدایت ابناء بشر به کار گرفته بود، افزود: خداوند متعال نیز ایشان را به بهانه خلقت همه کائنات وسیله‌ای برای نجات و سعادت همه موجودات قرار داد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) سمبل وحدت، هدایت، مودت، بصیرت و سعادت هست و هر که غیر این باشد، از مغناطیس ولایت او به‎دور و در صف مخالفان آن مظهر اشد علی الکفار، رحماء بینهم است.

 

حجت الاسلام جلالی کلید پیروزی امت اسلامی در برابر دشمنان و کفار را وحدت و برادری دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید با اتصال به قرآن و اهل بیت در برابر دشمنان اسلام بیاستند و از شریعت محمدی دفاع کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات