۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۵۳۴
امام جمعه کرج:

مهریه سنگین زندگی زوج‌های جوان را متزلزل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج با بیان این که مهریه سنگین نه تنها امری پسندیده نیست بلکه یکی از قبیح ترین روش ها در سنت ازدواج است، گفت: مهریه سنگین موجب تزلزل بنیان خانوادگی و زندگی مشترک زوجین می شود.
حجت الاسلام حسيني همداني امام جمعه کرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، ظهر امروز در برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این که مهریه سنگین یکی از قبیح ترین شیوده ها در سنت مقدس ازدواج است، گفت: مهریه سنگین نه تنها موجب پایداری ازدواج نمی شود بلکه زندگی زوج های جوان را متزلزل می کند.

 

 وی با بیان این که ازدواج از نگاه الهی یکی از آیت ها و معجزات خداوند است، ادامه داد: ازدواج از نظر شخصیتی زن و مرد را کامل کرده و آنها را به آرامش می رساند اما متاسفانه عده ای نگاهی صرفا مادی به ازدواج داشته و مهریه سنگین یا جهیزیه گران را در امر ازدواج اولویت می دهند در حالی که نه تنها مهریه سنگین ضمانت پایداری زندگی مشترک نیست بلکه به ابزاری در دست زن تبدیل شده که با استفاده از آن همسرش را تهدید کرده و به این ترتیب پایه های زندگی مشترک متزلزل می شود.

 

امام جمعه کرج با بیان این که متاسفانه امروز در شرط های ضمن عقد پیش شرط هایی مانند این که حق طلاق با زن است را قرار می دهند، ادامه داد: این موضوع به این دلیل که زن تابع احساس است می تواند پایه های زندگی مشترک را سست کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با بیان این که دختر و پسر قبل از این که عقد کنند باید با هم رابطه کاسب کارانه داشته و آنچه را که لازم است به یکدیگر بگویند، تاکید کرد: عده ای در ابتدای ازدواج آسان گرفته اما همین که وارد زندگی مشترک شده متوجه می شوند که نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند به همین خاطر زندگی آنها به بست طلاق کشیده می شود در حالی که اگر در زمان قبل از عقد به این ویژگی های اخلاقی یکدیگر توجه می کردند هرگز دچار اشتباه نشده و بن بست جدایی وارد نمی شدند.

 

وی با بیان این که یکی دیگر از آفت های ازدواج طولانی کردن دوران عقد است، گفت: اگر دوران عقد از شش ماه بیشتر شود زمینه دخالت افراد و گیر دادن ها دختر و پسر به یکدیگر بیشتر می شود و ما در حال حاضر شاهد هستیم که به دلیل طولانی شدن دوران عقد نیمی از طلاق ها در این دوران صورت می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان این که اگر دختر و پسر در دوران قبل از ازدواج از یکدیگر شناخت کافی پیدا کرده و قناعت پیشه کنند و به دستورات اسلام پایبند باشند خواهند توانست زندگی موفقی داشته باشد، یادآور شد: تاکید صرف بر مباحث مادی نمی تواند موجب موفقیت در زندگی زناشویی شود زیرا مادیات امور زودگذری هستند./968/پ202/ی

ارسال نظرات