۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۷۲۰
استاد حوزه و دانشگاه:

اثری از منطق و عقلانیت شیعی در شبکه های مزدوران لندن نشین دیده نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت وحدت در میان مسلمانان گفت: وقتی به شبکه ماهواره‏ای جریان‏های افراطی دعوت شدم گمان بردم که آنها قابل هدایت و کشش به سمت عقلانیت هستند اما اثری از عقل و منطق شیعی در آنها مشاهده نکردم.
موسوي زنجاني

حجت‏الاسلام والمسلمین حسین موسوی زنجانی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تداوم وحدت در بین امت اسلامی گفت: متأسفانه گروهی افراطی و تکفیری که خود را منتسب به شیعه می‏دانند با کمک شبکه‏های ماهواره‏ای کشور‏های غربی، در مقابل وحدت می‏ایستند که از خود بنده نیز در این شبکه دعوت به عمل آمد و من با توجه به این‏که این شبکه‏ را قبول نداشتم دعوت را پذیرفتم که با یاری از استدلال، منطق و برهان این شبکه ‏را به سمت منطق سوق دهم اما متأسفانه آنها راه منطق و عقل را در پیش نگرفتند و به همین سبب ارتباط این جانب نیز با آنها قطع شد.

 

وی در ادامه افزود: هفته وحدت که از سوی امام خمینی(ره) نام‏گذاری شد و این نشان از اهمیت بسیار وحدت در جامعه اسلامی است که نشأت گرفته از آیات بسیاری از  آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) خاطر نشان کرد: این‏که برخی گمان می‏کنند که باید عقاید و اعتقادات خود را به همه مذاهب دیگر تحمیل کنند تفکری نا بجا است؛ چرا که کنیز پیامبر(ص) به نام ام ایمه هیچ گاه از عقاید خاصه اسلام آگاه نشد چون خود علاقه‏ای به شناخت اسلام نشان نمی‏داد و پیامبر (ص) هیچ گاه عقاید ناب اسلامی را به وی تحمیل نکرد.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین موسوی زنجانی تأکید کرد: شیعیان باید طوری عمل کرده و به اسلام پایبند باشند که تشیع در جهان نماد اسلام شود و اگر کسی به تشیع پیوست نشان از پیوستن به اسلام باشد.

 

وی حمایت از فلسطین و کشور‏های اسلامی و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی را از واجبات دانست و اظهار داشت: استراتژی حکومت نوپای انقلاب اسلامی حمایت از فلسطین و مستضعفان جهان و مبارزه با صهیونیسم جهانی از مهم‏ترین خواسته‏های مسلمانان است.

 

این استاد دانشگاه با رد لعن و سب علیه مقدسات دیگر مذاهب تأکید کرد: اهانت و توهین به مقدسات دیگر فرق حرام قطعی است تا جائی که علامه عسکری لعن‏های موجود در زیارت عاشورا را متونی می‏داند که در قرن پنجم هجری قمری به این زیارت افزوده شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: علما و حوزه‏‏های علمیه باید بر مشترکاتی که در دین اسلام و مذهب تشیع وجود دارد، پافشاری کنند و وحدت را در کشور و جامعه جهانی نهادینه کنند و در زیر علم ولایت برای اسلام مقاومت نشان دهند./1329/ت301/ج

 

ارسال نظرات