۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۳۹۷۹۸
مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان خبر داد؛

حفظ 15 جزء قران در کمتر از 5 ماه درمدرسه شبانه روزی قرآن و نهج البلاغه کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: خواهران قرآن آموز مدرسه شبانه روزی حفظ یک ساله قرآن و نهج البلاغه این مؤسسه موفق شدند 15 جزء قرآن را طی مدت 5 ماه حفظ کنند.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن خواهران قرآن آموز مدرسه شبانه روزی حفظ یک ساله قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیرالمومنین‌کاشان که دوره اصلی حفظ خود را ازشهریورماه آغاز کرده بودند، در نیمه اول دی ماه 93 همزمان با هفته وحدت و ایام میلاد پیامبراکرم(ص) حافظ نیمی از قرآن شدند که پس از برگزاری آزمون و قبولی درآن، هم اکنون حفظ نیمه دوم قرآن را آغاز کرده اند.

 

وی، حفظ قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم و معارف آن به عنوان انس مستمر با قرآن و پرورش فضائل اخلاقی، تربیت اسلامی و شکوفایی قرآنی جامعه اسلامی مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب درتربیت 10میلیون حافظ قرآن  را از مهمترین اهداف اجرای طرح حفظ قرآن اعلام کرد و گفت: رعایت قواعد ضروری تجوید، صوت و لحن و توانایی ترجمه و درک معارف آیات قرآن کریم و تدبر درآن از اهداف جزئی اجرای طرح حفظ قرآن است.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: مؤسسه امیرالمومنین ‌کاشان اولین مؤسسه حفظ یک ساله قرآن و همچنین نهج البلاغه در کشور است که حفظ یک ساله این دو کتاب شریف را  همراه با ترجمه و تفسیر به صورت شبانه روزی و مجزا برای خواهران و برادران برگزار می کند.

 

به گفته وی، همزمان با شروع به کار سال تحفیظی جدید درمدارس شبانه روزی حفظ یکساله قرآن ونهج البلاغه درتابستان امسال، شهرستان کاشان میزبان علاقه مندان به قرآن و نهج البلاغه از24 استان اصفهان، همدان، آذربایجان شرقی،کردستان،کرمان وکهکیلویه و بویراحمد قرارگرفت که به ترتیب بیشترین آمارشرکت کننده دردوره آزمایشی را داشتند.

 

حجت الاسلام حسن زاده یاد آورشد: پس از ثبت نام رسمی ازعلاقه مندان حفظ قرآن کریم از سراسر کشور، کار مصاحبه و گزینش ازثبت نام کنندگان در تیر ماه امسال انجام شد و بعد از پذیرش و مصاحبه، دوره آزمایشی ازاواخرتیرماه به مدت یک ماه ادامه داشت که داوطلبان در دوره آزمایشی باید 2 جزء قرآن را به صورت روزانه حفظ تا در پایان دوره آزمایشی داوطلبان در آزمون کتبی و شفاهی شرکت و افرادی که حد نصاب نمره را کسب کردند مجوز حضور در دوره یک ساله حفظ قرآن دریافت کردند.

 

وی افزود: قرآن آموزان روزانه صبح ها 6 ساعت آموزش شامل، تحویل صفحات جدید، مرور14 درس قبل از صفحات جدید و دوره اجزای گذشته را همراه با ترجمه و تفسیر است و بعد از ظهرها استماع صفحات جدید، حفظ و مباحثه دارند که علاوه بر برنامه روزانه، در هفته کلاس های اخلاق، امام شناسی ،آموزش صوت و لحن و تجوید بعلاوه برنامه های اردویی فرهنگی و ورزشی شرکت می کنند. 

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان، اعطای مدرک معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل و کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره و امتیاز شرکت درآزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم جهت کسب مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کریم را از جمله مزایای سال تحفیظی 93-94 اعلام کرد.

 

حجت الاسلام حسن زاده یاد آورشد: زینب رجبی فر حافظ کل قرآن به عنوان مربی دوره های حفظ، آموزش، ترجمه، تجوید و صوت و لحن و طاهره دوست به عنوان مربی درس تفسیر، منصوره رجبی مربی کلاس امام شناسی و حجت الاسلام حسن زاده بعنوان مدرس درس اخلاق قرآن آموزان در مدرسه شبانه روزی حفظ یک ساله قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیر المومنین کاشان فعالیت دارند.   

 

شایان ذکر است، این مؤسسه با بیش از 10 سال سابقه فعالیت تا کنون50 نفرحافظ کل قرآن کریم و بیش از 500  نفر حافظ قسمت هایی از این کتاب شریف را درقالب طرح های هفتگی ،یکساله نیم روزی وشبانه روزی قرآن تربیت کرده است.

 

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال 1382 شروع کرد و تا تاکنون موفق به تربیت 37 حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از40 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است و شعار ‹‹ کاشان شهرنهج البلاغه ›› و انتخاب این مؤسسه به عنوان ‹‹ مؤسسه برگزیده و برتر کشور›› در دومین آیین تکریم ازخادمان نهج البلاغه در تهران گواه بر این ادعا است، ضمن این که این مؤسسه تاکنون موفق به تربیت بیش از500 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن بیش از دو هزار عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات