۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۳۹۸۵۵
در مدرسه علمیه الزهرا بابل برگزار شد؛

همایش آسیب شناسی توسعه رسانه ای و تهدیدات نرم در بستر خانواده

خبرگزاری رسا ـ همایش استانی هجوم خاموش با عنوان آسیب شناسی توسعه رسانه ای و تهدیدات نرم در بستر خانواده در مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل برگزار شد.
رسانه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همایش استانی هجوم خاموش با عنوان آسیب شناسی توسعه رسانه ای و تهدیدات نرم در بستر خانواده امروز با حضور حجت الاسلام روحانی، امام جمعه بابل و جمعی از مسؤولان استانی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل برگزار شد.

 

خانم جعفرزاده، معاون پژوهش مدرسه الزهرا(س) بابل در این همایش از ارسال 27 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابن تعداد مقاله ارسال شده از سراسر استان 17 مقاله به مرحله ارزیابی تفصیلی راه پیدا کرد.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل افزود: پس از ارزیابی های صورت گرفته سه مقاله به عنوان مقاله برگزیده و دو مقاله به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

 

خانم جعفرزاده همچنین از از جمع آوری و چاپ مجموعه مقالات ارسالی به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: کتاب مجموعه مقالات این همایش پس از چاپ در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: در این همایش مباحثی چون خانواده و زندگی در عصر مجازی، رسانه های جمعی و مشکلات خانوادگی رسانه، خانواده و امنیت فرهنگی، مزایا و پیامدهای گسترش و توسعه رسانه در بستر خانواده، آسیب شناسی پیامدهای شکل گیری هویت افراد در خانواده ازسوی رسانه های دیداری، نقش رسانه های جمعی از جمله ماهواره در روابط بین زوجین و تربیت صحیح فرزندان، مورد بررسی قرار گرفت.

 

برگزاری نشست مهارت های زندگی مشترک و تحقق سبک زندگی اسلامی ویژه همسران طلاب

نشست مهارت های زندگی مشترک و تحقق سبک زندگی اسلامی ویژه همسران طلاب خواهر در مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نشست مهارت های زندگی مشترک و تحقق سبک زندگی اسلامی ویژه همسران طلبه خواهر به منظور تعامل همسران طلاب با حوزه و آشنایی آنان با محیط تحصیل همسرانشان و همچنین  همکاری آنان  با طلاب در امر تحصیل علوم دینی، برگزار شد.

 

ابراهیم اندرخورا، روانشناس و کارشناس مسائل تربیتی در این نشست اظهار داشت: هدف از تحصیل در حوزه های علمیه، آموزش علوم دینی و ترویج و تبلیغ آن است و به یقین حمایت همسران در این زمینه بسیار مؤثر بوده و جزء باقیات و صالحات آنان محسوب خواهد شد.

 

وی افزود: توجه به محیط دانشگاهی و حوزه های علمیه و خروجی این دو مرکز و مقایسه بین آن دو،  فضای حمایتی را برای طلبه از جانب همسران بیشتر خواهد کرد.

 

این کارشناس مسائل تربیتی با بیان مهارت های زندگی مشترک برای تحقق سبک زندگی اسلامی تصریح کرد : مردان در نظام خانواد پانزدهم درصد و خانم ها 85 درصد سهم دارند و خانم ها زمانی می توانند این سهم خود را ایفا کنند و از عهده مشکلات زندگی برآیند که  تحت حمایت همسران خود قرار بگیرند.

 

وی بر ضرورت شناخت صحیح ویژگی ها و روحیات زنان از سوی همسران آنها تأکید کرد و گفت: شناخت صحیح در این خصوص می تواند زمینه تعامل مثبت در زندگی زناشویی را فراهم کند./1312/پ202/ب1

ارسال نظرات