۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۳۹۸۸۲

450 نفر از قاریان و حافظان برتر کشور در تبریز حضور می‌یابند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم،450 نفر از قاریان و حافظان برتر کشور در تبریز حضور می‌یابند.
نخستين جلسه ستاد عالي سي و هفتمين مسابقات سراسري قرآن کريم در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز امروز در جمع اعضای ستاد برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: این دور از مسابقات که با استقبال قابل توجه همراه خواهد بود، پنجم تا سیزدهم اسفند به میزبانی تبریز برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که رییس ستاد عالی برگزاری مسابقات را استاندار آذربایجان‌شرقی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 450 نفر از قاریان و حافظان برتر کشور که از میان دو میلیون شرکت کننده در مسابقات شهرستانی و استانی انتخاب شده اند، به رقابت خواهند پرداخت.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که هدف اصلی برگزاری مسابقات توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و انس نسل جوان با قرآن است، گفت: این مسابقات به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و قرآنی کشور شناخته می شود که همزمان میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) افتتاح خواهد شد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در طول مدت برگزاری مسابقات، فضای استان آذربایجان‌شرقی رنگ و بوی قرآنی به خود می گیرد، افزود: برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات کمیته‌های مختلفی تشکیل شده تا به صورت تخصصی در انجام وظایف محوله اقدامات لازم را انجام دهند.

 


وی با بیان این‌که مسؤولیت هدایت کمیته‌ فرهنگی با مدیرکل امور اجتماعی استانداری، کمیته محافل قرآنی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته بانوان بر عهده مدیرکل بانوان استانداری است، گفت: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی جانشین ریاست ستاد عالی را به عهده دارد؛ فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های تابعه مسئول کمیته اجرایی شهرستان هستند.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: شهردار تبریز مسؤول کمیته شهری و تبلیغات، مدیرکل روابط عمومی استانداری کمیته روابط عمومی، فرماندار تبریز کمیته مدعوین، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کمیته پشتیبانی و مالی، مدیرکل صدا و سیما مسؤول کمیته صدا و سیما و مدیرکل حراست استانداری مسؤول کمیته حراست خواهند بود.

 


وی با اشاره به این‌که مسؤولیت کمیته‌های آماده‌سازی سالن مسابقات، برگزاری نمایشگاه و آموز‌ش‌های قرآنی را به ترتیب مدیر بنیاد خیریه مصلای تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موسسه مهد قرآن استان بر عهده گرفته‌اند، افزود: مسؤولان کمیته‌های نیروهای مسلح، سایر اقشار جامعه، جلب مشارکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز به ترتیب فرمانده سپاه عاشورا، فرمانده سپاه غدیر، شهردار تبریز و رئیس دانشگاه تبریز خواهند بود.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: کمیته‌های فناوری، آموزش و پرورش، ارزیابی و نظارت و جامعه قرآنی را هم به ترتیب مدیرکل مخابرات استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت استانداری و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت خواهند کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات