۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۳۹۹۰۱
آیت الله حائری شیرازی:

دین گریزی ریشه تمام مشکلات بشر است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ریشه تمام مشکلات بشر در دین گریزی است، گفت: علت این که بشر امروزه به دردهای گوناگون دچار شده است تکیه صرف و فخر نابجا به علم و فناوری است.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این که علم و دانش در طول تاریخ همواره مایه فخر و غرور بشر در مقابل ذات اقدس پروردگار بوده است، گفت: اگر داستان حضرت نوح(ع) را بررسی کنیم می بینیم در این داستان کوه تمثیل دانش بشری است که کنعان می خواست به آن پناه ببرد و دین تمثیل کشتی نوح است و همانطور که در داستان آمده زمانی که حضرت نوح (ع) به کنعان گفتند به سوی ما بیا تا غرق نشوی، کنعان گفت من به کوه یعنی همان دانش بشری پناه می بریم که این موضوع زمنیه غرق شدن او را فراهم کرد در حالی که همراهان حضرت نوح(ع) که در دین خدا یعنی کشتی نوح وارد شده بودند نجات یافتند.

 

وی با بیان این که انسان همواره به علت تکیه بر دانش دچار غرور و گردن کشی در برابر خداوند شده است، ادامه داد: اگر امروز شاهد آلودگی هوا هستیم و از مشکلات زیست محیطی رنج می بریم به علت دوری از دین و تکیه صرف بر دانش بشری است زیرا ما فکر می کردیم با تکیه بر دانش خود قادر به انجام هر کاری هستیم در حالی که همین دانش به علت زیاده خواهی، بشر را به درد سر انداخته و موجب شده مشکلات فراوان و امراض گوناگون بر زندگی او حاکم شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خداوند حضرت محمد(ص) را به این علت مبعوث کرد که مانند یک کشتی نجات در پناه دین زمینه هدایت مردم را فراهم کنند، گفت: برهمین اساس کسانی که می خواهند در زندگی هدایت شوند باید در مسیر و در سایه دین قرار گیرند.

 

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به این که تکیه صرف بر دانش بشری موجب توسعه ناهماهنگ می شود، تاکید کرد: امروز شاهد توسعه ناهماهنگ در جامعه بشری هستیم در حالی که اگر به دین و مبانی آن عمل می شد ما شاهد توسعه هماهنگ جامعه بشری بودیم و بشر مجبور به تحمل رنج ها و مشکلات مختلف نبود.

 

وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر آشکار است این است که اگر می خواهیم نجات پیدا کنیم باید در پناه دین خداوند و رسول خدا(ص) قرار گیریم زیرا تنها پیامبر (ص) و جانشینان ایشان هستند که می توانند مانند یک کشتی نجات زمینه رهایی ما را فراهم کنند.

 

کارشناس رسانه ملی یادآرو شد: اگر بشیرت مانند کنعان عمل کنند و تنها به دانش خود تکیه صرف داشته باشند سرانجام در گرداب حوادث غرق خواهند شد در حالی که اگر به دامان دین و رسول خدا (ص) و جانشینان ایشان پناهنده شوند در پناه آنها به سلامت از گرداب مشکلات نجات خواهند یافت و به سلامت و امنیت به سعادت خواهند رسید./837/پ202/ب4 

ارسال نظرات