۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۹۹۰۷
امام‌جمعه اهل سنت جزیره شیف:

کسانی که به اختلافات مذاهب اسلامی دامن می‌زنند، خادمان استکبار هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت جزیره شیف گفت: کسانی که باوجود تأکیدات امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای مبنی بر هفته وحدت، با مقوله اتحاد و انسجام میان مسلمانان مخالف هستند، احکام اسلام، و آیات قرآن را خوب درک و فهم نکرده‌اند.
امام جمعه اهل سنت جزيره شيف

شیخ سید حسن حسینی امام‌ جمعه اهل سنت جزیره شیف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، ضمن عرض تبریک هفته وحدت و آرزوی سلامتی مقام معظم رهبری، گفت: کسانی که با وجود تأکیدات امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای مبنی بر هفته وحدت، با مقوله اتحاد و انسجام میان مسلمانان مخالف هستند، احکام اسلام، و آیات قرآن را خوب درک و فهم نکرده‌اند.

 

امام‌جمعه شیف اظهار داشت: اتحاد بین مسلمین به ویژه شیعه و سنی، قدرت، شوکت و اقتدار اسلام را نشان می‌دهد و زمانی که پیامبر گرامی اسلام به مدینه منوره مشرف شدند، پس از ساخت مسجد، مهم‌ترین مسأله را اخوت میان مسلمان مطرح کردند، یعنی هنگامی‌که مسلمانان باهم برادر و متحد باشند، جهان کفر و استکبار از آن ترس و واهمه دارد.

 

شیخ حسینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: افرادی که به مسأله اختلافات دامن می‌زنند، خادمان دشمنان ما، یعنی استکبار، آمریکا و اسرائیل هستند که از وحدت ما ترس دارند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای در شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف، علیه وحدت مسلمین بحث برائت را مطرح می‌کنند و البته روشن است که منشأ این اقدامات آن‌ها ریشه در کفر جهانی دارد و چنین افرادی با اسلام فاصله زیادی دارند.

 

امام ‌جمعه اهل تسنن شیف عنوان کرد: هرکسی که به دنبال اختلاف و نزاع بین امت اسلامی باشد، چه شیعه باشد و چه سنی، منافق است.

 

شیخ حسینی ابراز داشت: متأسفانه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و در زمان حضرت علی(ع) و خلفای مسلمین، منافقانی با نفوذ میان اصحاب رسول‌الله(ص) اختلافاتی را به وجود آوردند که با مقابله حضرت علی(ع) و خوارج در جنگ نهروان به مسأله لعن کشیده شد، اما الحمدالله در حدود سال 40 هجری در زمان حکومت عمر این مسائل از بین رفت و بازماندگان آن‌ها در حال حاضر نظری متفاوت از اجداد خود دارند و آن‌چنان بغضی ندارند./833/ت302/ب4

ارسال نظرات