۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۴۰۰۵۸
کارشناس رسانه ملی مطرح کرد؛

آرامش مهم‌ترین ثمره سبک زندگی دینی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این که عمل به دستورات دین زندگی انسان را روشن و نورانی می‌کند، گفت: زندگی نورانی و سرشار از آرامش مهم‌ ترین ثمره سبک زندگی دینی در جامعه است.
  

 سبک زندگي ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محسن میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه قم و کارشناس رسانه ملی، ظهر امروز در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این که در سوره حجرات بهترین نوع سبک زندگی دینی زندگی نورانی معرفی شده است، گفت: ثمره اصلی سبک زندگی دینی در میان خانواده ها آرامش است.

 

وی با بیان این که خانواده در اسلام آرمگاه فرزندان و زن و شوهر است، ادامه داد: متاسفانه امروزه پایبند نبودن به اخلاق و اعتقادات موجب شده که خانه و خانواده محل آرامش نباشد و تنها انسانی زمانی به آرامش برسد که از دنیا رفته و در قبر ساکن شده باشد.

 

استاد حوزه علیمه قم با بیان این که در سوره حجرات به این نکته اشاره شده و با کلمه عاشروهن آمده که خانه محل آرامش زن و شوهر و فرزندان است، گفت: اگر می خواهیم آرامش را بر کانون خانواده ها حاکم کنیم باید به اخلاق پایبند بوده و زن و شوهر از خطاهای یکدیگر چشم پوشی کرده و به هم محبت کنند زیرا در قرآن مودت و محبت عمیق مایه پایداری و قوام زندگی عنوان شده است.

 

میرباقری با تاکید بر این که زن امانت خداوند در دست مرده بوده و مرد هم امانت و هدیه خداوند به زن است، ادامه داد: این دو تن باید در زندگی مراقب هم باشند و حق ندارند به یکدیگر تعدی کرده و هم را کتک زده یا آزار دهند و یا عرصه را بر هم تنگ کنند.

وی ادامه داد: حضرت رسول (ص) می فرمایند جبرئیل به حدی درباره زن و محبت به او به من سفارش کرده که من متوجه شدم جز در موراد فساد و فحشا نمی توان زن را طلاق داد و محبت به او واجب است زیرا ابراز محبت مرد به زن برای همیشه در قلب او باقی می ماند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این که هر زن و مردی که بر بداخلاقی همسرش صبر کند طبق آیات قرآن ثواب حضرت ایوب و ثواب آسیه زن فرعون را می‌برد، تأکید کرد: تحمل بر بداخلاقی همسر بزرگترین اجر را برای انسان به دنبال دارد و انسان را در ردیف مقربان درگاه الهی قرار می دهد.

 

میرباقری با بیان این که کرامت اخلاقی در خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخودار است، یادآور شد: خانواده ای که نتواند به کرامت اخلاقی پایبند باشد نخواهد توانست در محیط خانه آرامش برقرار کند و در چنین خانواده ای نه تنها فرزندان شایسته ای تربیت نمی‌شوند بلکه به علت تنش های مختلف فرزندانی که در این خانواده تربیت شده و بزرگ شوند در بزرگسالی انسان های متعادلی نخواهند بود و در زندگی خود موفق نبوده و قادر به مدیریت خود و کنار آمدن با دیگران نیستند./837/پ203/ی

ارسال نظرات