۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۴۰۰۶۶
یکی از علمای بحرین در گفت‌وگو با رسا:

انگلیس پایگاه نظامی جدیدی در بحرین راه اندازی کرد/ هیچ یک از اتهامات شیخ علی سلمان اثبات نشد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با تأکید براینکه هدف از بازداشت شیخ علی سلمان انتقام گیری از مردم به دلیل عدم حضور در انتخابات است، گفت: پادشاه بحرین مانند یک کارمند جزء، دستوارات آل سعود را اجرا می‌کند.
انگلیس پایگاه نظامی جدیدی در بحرین راه اندازی کرد/ هیچ یک از اتهامات شیخ علی سلمان اثبات نشد



حجت الاسلام سید کمال الهاشمی، یکی از علمای شیعیان بحرین، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اعتراض شدید نسبت به ادامه بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تأکید کرد که این اقدام آل خلیفه، اقدامی ظالمانه بود که برای انتقام گرفتن از عدم مشارکت مردم در انتخابات صورت پذیرفت.

 


این عالم بحرینی افزود: آل خلیفه تصور می‌کرد می‌تواند بدون هیچ دردسری انتخابات را پشت سر بگذارد، اما پس از مشاهده واکنش مردم و ادامه تحرکات مسالمت آمیز تلاش کرد رهبران انقلاب را مورد فشار قرار دهد.
 

 

وی اتهامات وارده به شیخ علی سلمان را عاری از واقعیت دانست و گفت: رژیم منامه درحالی اتهامات بی پایه و اساسی را به شیخ علی سلمان نسبت می‎دهد که وکلای وی ثابت کردند هیچ یک از این اتهامات صحیح نبوده و تنها برای توجیه بازداشت شیخ علی سلمان استفاده شده است.
 

 

الهاشمی با تأکید بر اینکه این گونه اقدامات هیچ خللی در روحیه و اراده مردم برای ادامه انقلاب وارد نمی‌سازد، خاطرنشان کرد: انقلاب کرامت بحرین بی هیچ کم و کاستی به فعالیت خود تا تحقق همه اهداف مشروع ملت ادامه خواهد یافت و رژیم بحرین در این مسیر نمی‌تواند با سرکوب و خشونت مردم را از مطالبات خود منصرف کند.
 

 

این معارض رژیم آل خلیفه تصریح کرد: در بحرین هیچ دولتی وجود ندارد بلکه پادشاه بحرین و حکومت آل خلیفه مانند یک کارمند و نهاد جزء، دستوارت حاکمان عربستان سعودی را عملی می‌کنند. این خاندان هیچ چیزی از خود نداشته و تنها مجری دستوارات مافوق خود است.
 

 

آمریکا و انگلیس نقش اساسی در کشتار و سرکوب مردم بحرین دارند
 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری ایجاد پایگاه نظامی جدید از سوی انگلیس در بحرین، گفت: آمریکا و انگلیس برخلاف ادعاهای خود مبنی بر حمایت از دموکراسی در خاورمیانه کمر به حمایت از حکومت بحرین بسته اند و این رژیم را در سرکوب مردم یاری می‌دهند. این دو کشور با پشتیبانی سیاسی و نظامی خود در کشتار و شکنجه مردم بحرین نقش داشته اند.
 

 

حجت الاسلام الهاشمی افزود: وقتی منافع سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی در میان باشد این کشورها هیچ اهمیتی به مسأله حقوق بشر قائل نیستند و حاضرند به هر بهایی از رژیم‌های دیکتاتوری مطبوع خود حمایت کنند.


گفتنی است در حالی رژیم آل خلیفه بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را 15 روز دیگر تمدید کرد که خیابان‌های این کشور شاهد بالا گرفتن اعتراضات مردمی برای آزادی این عالم بحرینی و احقاق حقوق ملت بحرین است./983/ب911/ک
 

ارسال نظرات