۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۰۷۸
مدیر توسعه و عمران موقوفات استان های خراسان خبر داد؛

ارائه 138 پروژه در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری موقوفات شمال و شمال شرق کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه توسعه و عمران موقوفات استان های خراسان با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات شمال و شمال شرق کشور، گفت: 138پروژه که امکان سنجی شده اند به شکل زمین و عرصه جهت ساخت و تکمیل در این نمایشگاه معرفی می شوند.
وقف

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، احمد ظریف جلالیان، مدیر مؤسسه توسعه و عمران موقوفات استان های خراسان صبح امروز در نشستی مطبوعاتی به تشریح جزئیات برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه شمال و شمال شرق کشور پرداخت.

 

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، گفت: این نمایشگاه با هدف عمران و جذب سرمایه برای توسعه موقوفات برنامه ریزی شده است.

 

ظریف با بیان این که تبدیل عرصه های وقفی به اعیان سبب درآمدزایی بیشتر برای موقوفات می شود، افزود: دو سال پیش این نمایشگاه به صورت استانی در مشهد بر پا شد که با توجه به نتایج و استقبال خوب از آن، امسال به صورت گسترده تر و در سطح منطقه ای با مشارکت استان های خراسان شمالی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، گلستان و مازندران برگزار می شود.

 

رییس ستاد نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات شمال و شمال شرق کشور با بیان این که این نمایشگاه، مقدمه نمایشگاه کشوری وقف در تهران خواهد بود، اضافه کرد: 138پروژه که امکان سنجی شده اند به شکل زمین و عرصه جهت ساخت و تکمیل در این نمایشگاه معرفی می شوند.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد، 76 پروژه در خراسان رضوی، 17 پروژه در مازندران، 28 پروژه در خراسان جنوبی، 7 پروژه در گلستان و پنج پروژه در سیستان و بلوچستان قرار دارد که پروژه های خراسان رضوی شامل کاربری های مختلف اقامتی، مسکونی، تجاری و اداری است.

 

ظریف ادامه داد: بیش از 508 هزار متر مربع عرصه در این نمایشگاه، به ارزش پنج بیلیون و 396 میلیارد و 272میلیون و 961 هزار ریال با ارزش سرمایه گذاری 16 بیلیون و 393 میلیارد و 241 میلیون و 457 هزار ریال در بازه زمانی یک تا چهار سال توسط سرمایه گذاران ساخت یا تکمیل خواهد شد.

 

تأمین درآمد مستمر برای موقوفات از مهم ترین دستاورهای نمایشگاه است

مدیر مؤسسه توسعه و عمران موقوفات استان های خراسان با اشاره به صرف درآمد پروژه ها در راستای نیات واقفین، گفت: تأمین درآمد مستمر برای موقوفات از مهم ترین دستاورهای این نمایشگاه است.

 

وی با بیان این که ایجاد درآمد برای موقوفات یا بالفعل کردن درآمدهای بالقوه آن ها محور فعالیت بنیاد توسعه و عمران موقوفات به شمار می رود، گفت: در راستای عمران و توسعه موقوفات، تاکنون 150 هزار مترمربع عرصه با کاربری های متعدد توسط این مؤسسه در استان های خراسان اجرا شده یا در دست اجرا است.

 

ظریف با اشاره به ظرفیت بالای موجود برای رشد و توسعه موقوفات، خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون برپای نمایشگاه وقف، افزون بر ثمرات اقتصادی در جلب اعتماد بیشتر واقفان نیز نقش بسزایی دارد.

 

اوراق مشارکت وقف امکان مشارکت همه مردم را در سنت حسنه وقف فراهم می کند

رییس ستاد نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات شمال و شمال شرق کشور با اشاره به توزیع اوراق مشارکت وقف، تأکید کرد: این اقدام امکان مشارکت همه مردم حتی افرادی را که توان اقتصادی پایین دارند، در سنت حسنه وقف فراهم می کند در حالی که تا پیش از این تصور بر این بود که وقف تنها توسط سرمایه گذاران امکان پذیر است.

 

وی یادآور شد: مراسم آغاز به کار این نمایشگاه شنبه بیستم دیماه ساعت 9 صبح با حضور حجت الاسلام بحرینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل تالار نور برگزار خواهد شد.

ظریف افزود: همزمان با مراسم افتتاحیه، همایش علمی وقف نیز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

 

 لازم به ذکر است علاقمندان جهت بازدید از نمایشگاه از ساعت 9 تا 17 می توانند به تالار نور واقع در خیابان آبکوه مراجعه کنند./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات