۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۴۰۱۶۰
امام جمعه رفسنجان:

اختلاف و تفرقه سبب عقب نشینی امت اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان گفت: همه مسلمانان باید بدانند که دشمن مشترک دارند و امروز خطر بزرگ دنیای اسلام آمریکا و توطئه های استکباری همچون جریان تکفیری است.
حجت‌الاسلام عباس رمضاني پور ، امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: قرآن کریم امر به وحدت و نهی از تفرقه می کند و این از آموزه های دینی ما محسوب می شود. گاهی اوقات وحدت بین شیعیان مد نظر است که به معنای وحدت عملی، وحدت کاری و وحدت رویه می باشد، گاهی هم وحدت بین مذاهب اسلامی است.

 

وی افزود: در مذهب شیعه ما مشترکاتی داریم که باید ملاک وحدت باشد. نخستین وجه اشتراک ما انقلاب اسلامی و دومین وجه اشتراک ولایت فقیه است، افزون بر این همه گروه‌ها مؤمن به خدای تبارک و تعالی، ایمان به رسالت پیامبر عظیم الشأن و امامت 12 امام بزرگوار، پایبند به قانون اساسی، اصل جمهوریت نظام با رای مستقیم مردم، وجه اشتراک مذهب ماست که باید با توجه به این ها وحدت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رمضانی پور در ادامه افزود: ما در مذاهب اسلامی هم نکات مشترکی از جمله خدای متعال، وجود مبارک پیامبر اکرم (ص)، قبله مسلمین، نماز، قرآن، روزه داریم که با توجه به این مؤلفه ها، باید وحدت داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما قطعا با اهل سنت در برخی مسائل اختلاف نظر داریم، اما این اختلافات نباید سبب تفرقه شود، مذاهب چهارگانه اهل سنت نیز در فروع دین مشترکات و اختلافاتی دارند، اما چون مسلمان هستند، با هم وحدت دارند. در مذهب شیعه هم اگر اختلافی وجود دارد هر کسی به سلیقه خود عمل کند و این اختلاف را تبدیل به تفرقه نکند.

 

امام جمعه رفسنجان گفت: همه مسلمانان باید توجه کنند که دشمن مشترک دارند متأسفانه برخی از علمای اسلامی به این اصل مهم چندان توجه ندارند. امروز خطر بزرگ دنیای اسلام آمریکا و توطئه های استکباری همچون جریان تکفیری است.

 

وی افزود: خوشبختانه امروز کشورهای سوریه و عراق به این نتیجه رسیده اند که داعش خطر بزرگی برای کشورشان است، در نتیجه همه اعم از شیعه و سنی دست به دست هم دادند که الحمدالله رو به پیروزی هستند. همه جهان اسلام باید به این نقطه برسد که دشمن مشترک دارد، دشمن امروز شیعه دشمن مذهب حنفی و مالکی هم هست. امروز با شیعه درگیر است، فردا با اهل سنت.

 

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی از کشورهایی در مقابل جریان تفرقه افکن داعش حمایت می کند این از مصادیق وحدت اسلامی است. همه دنیای  اسلام باید به ضرورت وحدت برسد، تا به فضل الهی بتوانیم یک امت واحد برای پیامبر عظیم الشان اسلام باشیم.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اینکه برخی وحدت را عقب نشینی می دانند، گفت: وحدت نه تنها عقب نشینی نیست، بلکه یک پیشرفت است. اختلاف و تفرقه سبب عقب نشینی یک جامعه و امت می شود، در تمامی زمان ها وحدت باعث رشد جوامع بوده و انشاء الله با وحدتی که بین تمامی مسؤولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، بتوانیم در برابر توطئه های جدید دشمن و جنگ نابرابر اقتصادی پیروز شویم./972/ت302/ب4

ارسال نظرات