۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۴۰۱۷۴

وزیرخارجه ایتالیا از مطبوعات خواست تا چهره اسلام را مخدوش نکنند

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه ایتالیا در پی حمله تروریستی روز گذشته در پاریس از مطبوعات خواست تا در اطلاع رسانی ها توجه بیشتری کرده و چهره اسلام را مخدوش نکنند.
وزيرخارجه ايتاليا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیر خارجه ایتالیا در پی حمله مسلحانه که به کشته شدن 12 تن و زخمی شدن 10 دیگر انجامید،دریک برنامه تلویزیونی گفت:وقتی باخواندن مطبوعات با جمله 'فاجعه اسلامی' روبرو می شوم، خلاصه عناوین (اسلام هراسی) را می فهمم. من نمی خواهم از کسی انتقاد کنم اما باید توجه داشت و اسلام را با تروریسم مغشوش نکرد.

 

وی افزود: باید از سردرگمی میان اسلام و تروریسم و یا تروریسم و مهاجران جلوگیری شود. البته باید با قدرت علیه داعش مداخله کرد زیرا هم اکنون تروریسم تبدیل به یک دولت میان سوریه و عراق شده است. ما به همراه ائتلاف بین المللی در حال مبارزه علیه داعش هستیم.

 

'آنجلینو الفانو ' وزیر کشور ایتالیا در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه دولتی 'رای یک' پخش شد گفت: باید جنایتکارانی را که اقدام به حمله مسلحانه در پاریس کردند را از دین (اسلام) جدا کرد. آنها دین را برای رسیدن به اهداف جنایتکارانه اشان به گروگان گرفته اند. آنهایی که به این روش عمل کرده و خدا را بهانه می کنند، حیوان هستند.

 

وی افزود: تاکنون در ایتالیا 53 افراط گرا شناسایی شده اند، ما هویت انها را می شناسیم و می دانیم کجا هستند. البته به این معنی نیست که ایتالیایی باشند بلکه آنها به ایتالیا بازگشته و یا در حال حرکت هستند. ما قانونی برای مقابله با این افراطیون و باصطلاح جنگجویان خارجی آماده کرده ایم و قصد داریم به آنهایی که می خواهند برای مبارزه به صحنه های جنگی بروند، ضربه بزنیم.

 

'جاکومو استوکی' رییس کمیته پارلمانی امنیت کشور نیز با تاکید بر اینکه ایتالیا در هدف تروریست ها است، در گفت وگو با خبرگزاری آنسا اظهار داشت: دستگاه های اطلاعاتی ایتالیا برای جلوگیری از آنچه قابل پیشبینی باشد نهایت تلاش را می کنند اما انچه دیروز در پاریس و با اقدام دو یا 3 نفر و بدون یک شبکه گسترده تر بوقوع پیوست به سختی قابل پیشگیری است.

 

سه مرد مسلح روز چهارشنبه به دفتر نشریه فکاهی 'شارلی ابدو' در پاریس، حمله مسلحانه کرده که در این جریان 12 تن کشته و 10 نفر نیز زخمی شدند. به گفته شاهدان در جریان این حمله حداقل 30 گلوله شلیک شده است.

 

مقامات فرانسوی اعلام کردند که تاکنون یکی از عاملان این واقعه دستگیر شده و هفت نفر دیگر نیز در این ارتباط دربازداشت بسر می برند. گفته می شود که عوامل این حمله الجزایری تبار بوده و در فرانسه اقامت داشته اند و پیشتر به سوریه رفته بودند و تابستان گذشته به فرانسه بازگشتند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات