۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۱۷۶
آمریکا:

فلسطین یک دولت مستقل نیست و نباید بخشی از دیوان کیفری بین‌المللی باشد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در حمایت از رژیم صهیونیستی اعلام کرد فلسطین یک دولت مستقل نیست و بنابراین کفایت لازم برای پیوستن به دیوان کیفری بین‌المللی را ندارد.
پرچم فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری روزانه تصریح کرد که آمریکا اعتقادی به این ندارد که فلسطین یک کشور مستقل است و بنابراین کفایت این را ندارد تا بخشی از دیوان  کیفری بین‌المللی باشد.

 

این اظهارات ساکی در حالی مطرح شده است که سازمان ملل روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل تأیید کرده است که فلسطینیان در اول آوریل سال جاری میلادی، یکی از اعضای دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) خواهند شد.

 

پیش از آن نیز «بان کی مون» روز سه‌شنبه  در نامه‌ای اعلام کرد که اساس نامه دیوان کیفری بین‌المللی (اساسنامه رم) در اول آوریل سال جاری میلادی برای فلسطین اجرایی خواهد شد.

 

بان کی مون در حالی چنین خبری را اعلام کرده است که روز دوم ژانویه سال جاری میلادی، سازمان ملل متحد اعلام کرد که «ریاض منصور» ناظر دائم فلسطینیان در سازمان ملل مدارک لازم برای پیوستن به دیوان کیفری بین‌المللی را به سازمان ملل متحد تحویل داده‌ است.

 

فلسطینی‌ها با عضویت در این دادگاه، امکان پیدا می‌کنند که رژیم صهیونیستی را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در مناطق اشغالی، تحت پیگرد قضایی قرار دهند.

 

تل‌آویو و آمریکا هیچکدام عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیستند و هر دو، تلاش فلسطینی‌ها را برای عضویت در این دادگاه به شدت محکوم کرده‌اند./982/د102/ک

 

ارسال نظرات