۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۴۰۳۶۷
نماینده ولی فقیه در ارومیه:

مقاومت در برابر دشمنان با وحدت مسلمانان محقق می‌شود

خبر گزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در ارومیه وحدت را عامل مقاومت در برابر دشمنان دانست و گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی با تمسک به پیامبر، امامان و مشترکات از تفرقه دوری گزینند.
تجليل نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي از مدير عامل اتحاديه مؤسسات قرآني

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه در همایش یک روزه وحدت و امنیت ویژه علمای شیعه و سنی که امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به سخنانی از امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: تأسی کنید به روش و منش پیامبر(ص) چرا که ایشان اسوه و الگوی شکیبایی برای کسانی که صبر پیشه می کنند، هستند.

 

وی ادامه داد: محبوت ترین افراد در نزد خداوند کسی است که به پیامبر(ص) تأسی و دنباله روی ایشان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: پیامبر اکرم(ص) بر اساس روایات و آیات الهی خواستار وحدت امت اسلامی بوده به گونه ای که «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» شعار اصلی پیامبر مکرم اسلام بوده است.

 

وی در ادامه وحدت را عامل مقاومت در برابر دشمنان دانست و اضافه کرد: مسلمانان اعم از شیعه و سنی با تمسک به پیامبر، امامان و مشترکات از تفرقه دوری گزینند.

 

امام جمعه ارومیه گفت: خداوند در آیات قرآن کریم مسلمانان را امر به معروف و نهی از منکر کرد به گونه ای که می فرماید: نباشید از کسانی که از هم جدا شدند و تفرقه کردنند و اختلاف افکندند.

 

وی با بیان اینکه برای تفرقه افکنان عذاب سختی است، بیان کرد: این جلسات و همایش ها همدلی و هم افزایی امت اسلامی است چرا که اگر همدلی و همگرایی باشد مردم نیز با آنان همدل و همراه خواهند بود.

 

لازم به ذکر است که علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی پس از همایش وحدت شیعه و سنی دیداری های جداگانه ای نیز با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه سابق در محل مصلی این شهرستان دارد.

 

حضور در شورای اداری استان آذربایجان غربی، جلسه با صنعتگران، بازرگانان و مدیران بخش های اقتصادی همچنین دیدار با فرمانده قرارگاه حمزه(ع) از جلمه دیگر برنامه های لاریجانی در سفر یک روزه اش به ارومیه است.

 

گفتنی است، همایش وحدت از دقایقی پیش در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه با حضور جمع کثیری از علما و روحانیان شیعه و سنی برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات