۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۴۰۵۹۹
امام جمعه بهبهان:

فقر علمی عامل گسترش فرقه های نوظهور و انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان با بیان این که جهل و فقر علمی در برخی گروه های جامعه سبب تهاجم بیشتر فرقه های نوظهور خواهد شد، افزود: فقر مادی افزون بر کاستی های فکری و فرهنگی، در جذب مردم به عقاید فرقه های نوظهور تأثیرگذار است.
حجت الاسلام ابوعلي ، امام جمعه بهبهان

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که ایجاد، تقویت و پشتیبانی از فرقه های انحرافی، روش های مبارزه جهان استکبار برای دوری مردم از دینداری و خداپرستی است، افزود: جهان استکبار تلاش می کند با ایجاد این گروه ها و پشتیبانی از آنها، گرایش مردم دنیا به دینداری، خداپرستی و عدالت محوری را کم کند.

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به این که فرقه های انحرافی در طول تاریخ وجود داشتند اما اکنون به صورت سریع گسترش پیدا کرده اند، گفت: جهل برخی از مسلمانان جهان و استفاده سوء فرقه های انحرافی از این ویژگی برای اجرای اهداف خود با عناوین فریبنده، سبب گسترش سریع این فرقه ها شده است.

وی با بیان این که تلاش های استبکار جهانی در جهت اجرای هدف های شوم خود از دیگر علل گسترش فرقه های انحرافی است، افزود: جهان استکبار به سبب احساس به خطر افتادن موجودیت خود و گرایش مردم به دینداری، خداپرستی و عدالت محوری در جهان، این فرقه ها را ایجاد کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با اشاره به این که ایجاد، تقویت و پشتیبانی از فرقه های انحرافی، روش های مبارزه جهان استکبار برای دوری مردم از دینداری و خداپرستی است، افزود: جهان استکبار تلاش می کند با ایجاد این گروه ها و پشتیبانی از آنها، گرایش مردم دنیا به دینداری، خداپرستی و عدالت محوری را کم کند.

امام جمعه بهبهان با اشاره به این که انگلیس در سال های گذشته فرقه های بهائیت و وهابیت را ایجاد کرده است، افزود: تلاش انگلیس برای تشکیل فرقه های بهائیت و وهابیت در جهت ایجاد فضایی همراه با خشونت، تروریست و کارهای تکفیری در دنیا است.

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب و امام راحل در برقراری وحدت اسلامی در میان مسلمانان عنوان کرد: براساس دستورات اسلام و قرآن، وحدت اسلامی در میان جوامع اسلامی ضروری است.

وی با اشاره به ایجاد تفرقه از سوی دشمان در میان مسلمانان اظهار داشت: امت اسلام با اقتدار، وحدت و هم افزایی می تواند توطئه های دشمنان برای تفرقه افکنی میان مسلمانان را خنثی کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با بیان این که کشورهای اسلامی در آغاز باید اهمیت وحدت را بشناسد و آن را به عنوان ضرورتی برای جامعه بدانند، ابراز داشت: آگاهی از نقشه های دشمنان و این که آنها همه آحاد جامعه اسلامی را مورد تهاجم قرار داده اند، ضروری است.

امام جمعه بهبهان با اشاره به هوشیاری مسلمانان و تأکید بر اهمیت شناخت عوامل ایجاد تفرقه و اختلاف گفت: همه باید در خط اسلام و به ویژه مسیر رهبری گام بردارند.

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به این که علما، روحانیان و مبلغان وظایف سنگینی در روشنگری جامعه نسبت به فرقه های نوظهور دارند، عنوان کرد: بر اساس دستورات دینی همه باید در مسأله وحدت تلاش خود را برای تبلیغ، تقویت و کمک در این موضوع مهم انجام دهند.

وی در پایان با بیان این که جهل و فقر علمی در برخی گروه های جامعه سبب تهاجم بیشتر فرقه های نوظهور خواهد شد، افزود: فقر مادی افزون بر کاستی های فکری و فرهنگی، در جذب مردم به عقاید فرقه های نوظهور تأثیرگذار است./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات