۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۴۰۶۳۲
مدیر مرکز فرهنگ و رسانه اسلامی لندن در گفت‎‌وگو با رسا:

شکنجه بانوان بحرینی هویت آل خلیفه را نمایان کرده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با تأکید بر ترس آل خلیفه از جایگاه شیخ علی سلمان، گفت: سیاست بازداشت و شکنجه زنان از سوی رژیم بحرین، شرافت اسلامی و عربی آل خلیفه را لکه دار کرده است.
حجت الاسلام حسن علي التريکي، يکي از علماي بحرين


 
 

حجت الاسلام شیخ حسن علی التریکی، مدیر مرکز فرهنگ و رسانه اسلامی در لندن در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در واکنش به ادامه بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تأکید کرد: بازداشت این عالم بحرینی به وضوح بیانگر آن است که این رژیم پس از چهار سال تلاش بی وفقه و انجام همه اقدامات ظالمانه خود نتوانسته است مردم را از انقلاب و اراده خود منصرف کند.
 

 

وی، انجام انتخابات نمایشی و مدد جویی از کشورهای خارجی برای عدم پیگیری مسأله حقوق بشر را از جمله اقدامات بی فایده آل خلیفه دانست و اظهار داشت که رژیم منامه در حالی درصدد کشاندن انقلاب مسالمت آمیز بحرین به باتلاق خشونت و درگیری بود که شخصیتی مانند شیخ علی سلمان توانست به واسطه اقدامات حکیمانه خود مانع از وقوع این انحراف شود.
 

 

این عالم بحرینی خاطرنشان کرد: آل خلیفه دریافته است که مواضع شیخ علی سلمان خطری جدی برای جایگاه این رژیم در بحرین است. توانایی این شخصیت در رهبری و هدایت انقلابیان موجب ترس رژیم منامه و بازداشت وی شد.

 


وی افزود: این اقدام آل خلیفه ناشی از حماقت سیاسی رژیم بحرین است، امری که تحریک و عصبانیت مردم بحرین را برانگیخت. بازداشت شیخ علی سلمان تبعات و پیامدهای بسیار خطرناکی را برای رژیم حاکم به دنبال خواهد داشت که آنان به هیچ وجه آن را پیش بینی نمی‌کردند.

 


آل خلیفه درصدد به حاشیه راندن علمای بحرین است


حجت الاسلام التریکی با تأکید براینکه حکومت بحرین به صورت سازمان یافته علمای بحرین را هدف قرار می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه علما در بحرین از جایگاه مهمی برخوردار بوده و به هدایت انقلاب در این کشور می‌پردازند، رژیم منامه تلاش دارد از هر فرصتی استفاده کرده تا آنان را به حاشیه براند.


نماینده مجمع تقریب مذاهب در انگلیس، آگاهی بخشیدن به مردم را اقدام دیگر علمای بحرین برشمرد و تصریح کرد: نیروهای آل خلیفه در سال های گذشته از هرگونه جنایتی برای منحرف کردن انقلاب از مسیر اصلی خود استفاده کردند اما این علمای دین بودند که با تمرکز بر خواسته‌های مشروع و دوری از امور حاشیه‌ای توانستند توطئه‌های رژیم را خنثی کنند.
 

 

شکنجه بانوان شرافت اسلامی و عربی آل خلیفه را لکه دار کرده است
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بازداشت و شکنجه بانوان انقلابی بحرین را به شدت مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: آل خلیفه با شکنجه زنان بحرینی شرافت عربی و اسلامی خود را لکه دار کرده است، بزرگ ترین جنایتی که این رژیم در حق مردم بحرین روا داشته است تعرض به بانوان و هتک حرمت آنان در زندان‌های بحرین است.


این عالم بحرینی ادامه داد: بازداشت و شکنجه بانوان با هیچ یک از آموزه‌های اسلامی و انسانی سنخیت ندارد اما آل خلیفه تلاش دارد با اتخاذ سیاست‌های ناجوانمردانه احساسات مردم بحرین را جریه دار کند. کارشکنی‌ها و جنایت‌های رژیم منامه بی‌نتیجه خواهد ماند و اراده و فداکاری ملت بحرین بدون شک به پیروزی نهایی منجر می‌شود./983/ب911/ک
 

ارسال نظرات