۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۴۰۸۰۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تروریسم‌پروری غرب دامن خودشان را خواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ دواتگری با اشاره به نفوذ تفکرات تروریستی داعش و دیگر گروه‌های افراطی در نقاط مختلف جهان گفت: تروریسم‌پروری غرب دامن خودشان را خواهد گرفت.
مهدي دواتگري

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاستی خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت و همگرایی امت اسلامی در مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام است.

 


وی با بیان این‌که همگرایی و اتحاد امت اسلامی فتنه تروریست های تکفیری را خنثی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت امت اسلامی در شرایط امروز جامعه بین‌المللی، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، جمهوری اسلامی نیز انسجام اسلامی را به عنوان یک استراتژی کلان دنبال می کند.

 


نماینده مردم مراغه در مجلس با اشاره به اجلاس وحدت اسلامی که هر ساله در تهران برگزار می‌شود، افزود: رهبری سال‌ها پیش خطر ظهور تروریست و جریان‌های تکفیری را هشدار دادن بودند، اما سران کشورهای اسلامی نسبت به این مسأله بی‌تفاوت بودند، تا این‌که امروز این معضل برای جامعه اسلامی مانند غده سرطانی رنج‌آور شده است.

 


دواتگری با بیان این‌که تروریسم تکفیری به موضوعی دردناک برای مردم خاورمیانه تبدیل شده است، گفت: ریشه های شکل گیری داعش در اختلاف میان مسلمانان نهفته است، این موضوعی نیست که بتوان از کنار آن بی تفاوت عبور کرد، باید دانست که استکبار جهانی افزایش شکاف مذاهب اسلامی را از طرق مختلف دنبال می کنند.

 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاستی خارجی مجلس با بیان این‌که اهداف غرب تنها با تفرقه میان امت اسلامی حاصل می شود، افزود: متأسفانه امروز شاهد نفوذ تفکرات تروریستی داعش و دیگر گروه‌های افراطی در نقاط مختلف جهان هستیم که مسبب اصلی این جریان حامیان داعش هستند، البته باید در نظر داشت که دیر یا زود تروریسم‌پروری غرب دامن خودشان را خواهد گرفت.

 


وی با اشاره به ماهیت جریان های تکفیری افزود: نیروهای داعش که به نوعی تروریست های اجاره‌ای محسوب می شوند به هیچ اصول اسلامی و انسانی پایبند نیستند و برای آنها شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارد. آنها به عنوان یک دست نشانده عربستان و مورد اعتماد رژیم صهیونیستی عمل می کنند.

 


دواتگری با بیان این‌که داعش افکار عمومی جهان اسلام را از جنایت های ضد بشری رژیم صهیونیستی منحرف کرده ‌است، تصریح کرد: حداقل مزیت این گروه تروریستی این بوده است که برای اسرائیل حریم امن ایجاد کرده است، بنابر این اگر جهان اسلام دغدغه ملت مظلوم فلسطین را دارند، بایستی با چنین گروه‌های تروریستی به مقابله برخیزند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات