۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۴۰۹۰۳
با حضور میهمانان خارجی در اهواز؛

همایش جهاد عشایر ابتدای اسفند ماه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری از برگزاری همایش بزرگداشت جهاد عشایر در ابتدای اسفند ماه سال جاری با حضور میهمانان خارجی در اهواز برگزار می شود.
تمثال جهاد عشاير عرب خوزستان در برابر انگليس در جنگ جهاني اول

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که جهاد عشایر پس از گذشت 100 سال همواره برای استعمارگران دردناک بوده است، اظهارداشت: همایش بزرگ جهاد عشایر یازدهم و دوازدهم اسفند ماه با حضور میهمانان خارجی برگزار می شود.

وی افزود: حرکت بیداری اسلامی در یمن، تونس، لیبی، مصر و بحرین استمرار و ادامه جهاد مردم ایران در مبارزه با استعمارگران است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: جهاد عشایر مردم خوزستان نمونه و حلقه ای از مبارزه گسترده مردم ایران است که زمان زیادی از آن می گذرد اما گذشت زمان سبب کم رنگ شدن آن نشده است.

آیت الله حیدری انقلاب اسلامی را برکتی خداوندی توصیف و عنوان کرد: به برکت این انقلاب واقعه جهاد مردم خوزستان گرامی داشته شد و کتاب های زیادی درباره آن به چاپ رسیده است در حالی که در گذشته هیچگونه یادی از این واقعه بزرگ و مهم انجام نمی شد.

وی افزود: سریال جهاد عشایر را تلاش مهم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و بزرگداشت این واقعه برشمرد و گفت: هم اکنون این سریال از سوی رسانه ملی در حال تهیه و تدوین است.

جهاد عشایر علیه استعمار حلقه ای از نهضت اسلامی مردم ایران است

آیت الله حیدری با اشاره به مهم بودن حرکت جهادی مردم خوزستان و پیروی آن ها از مراجع بزرگ گفت: این واقعه حلقه ای از نهضت اسلامی مردم ایران است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره خوزستان ابرازداشت: هدف از برگزاری همایش بزرگداشت جهاد عشایر زنده نگه داشتن ایثارگری ها و از خود گذشتگی های مردم خوزستان در مبارزه با استعمارگران بوده و آرامگاه شهدای جهاد عشایر در نزدیکی اهواز نشانه ای از این خودگذشتگی ها است.

وی افزود: این همایش بین المللی در کنار آرامگاه این شهدا با حضور علما نخبگان و مسؤولان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

آیت الله حیدری وضعیت کنونی جهان اسلام را حساس توصیف و عنوان کرد: اوضاع امروزی در کشورهای اسلامی اهمیتی ویژه ای به این همایش داده است.

داعشی ها مزدوران غرب هستند

امام جمعه موقت اهواز در ادامه گفت: همایش جهاد عشایر زیر نظر نماینده ولی فقیه در خوزستان و مشارکت مؤسسه های فرهنگی استان و نیروهای بسیج خوزستان و پشتیبانی دیگر مؤسسه ها برگزار خواهد شد.

وی داعشی ها را مزدوران غرب و نمایندگان استکبار و استعمار توصیف و عنوان کرد: امت اسلامی اکنون از سوی این تکفیری ها مورد تهاجم قرار گرفته و مسلمانان برای مقابله با آن ها باید از نظر روحی، معنوی و فکری آمادگی داشته باشند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات