۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۴۰۹۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

گفتمان های دینی زمینه ساز تقویت باورهای دینی نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برگزاری گفتمان های دینی، مقدمه ساز تشکیل جبهه مبارزه با هجمه دشمنان در جنگ نرم است، گفت: باید با تقویت اعتقادات و باورهای جوانان و نوجوانان به مقابله با شبهه افکنی دشمنان اسلام در این صحنه بپردازیم.
گفتمان ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، علی محمد جلوه، عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان امروز در نشست هم اندیشی اساتید با گفتمان دینی در مدارس با بیان این که گفتمان ها باید به سمت عملیات پیشگیرانه حرکت کنند، اظهارداشت باید آینده نگری داشته باشیم و سؤالات در ذهن جامعه جوان و دانش آموزان را بررسی کنیم و تشکیل گروه هایی که بر این مسائل فکر کنند لازم و ضروری است.

 

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان، تحول در ساختار گفتمان ها را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید تمایلات و نیازهای گروه های سنی مختلف مورد بررسی قرار گیرد و نباید در جلسات گفتمان ها مطالب سختگیرانه بیان شوند و باید از افراط و تفریط دوری شود.

 

جلوه با بیان این که مبلغان دینی باید روح پژوهشی خود را قوی کنند، تصریح کرد: تا آسیب شناسی دقیق در مسائل فرهنگی صورت نگیرد ورود به گفتمان ها موثر نیست.

 

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان با بیان این که نخستین قدم ما در گفتمان ها در مدارس تلنگر بیداری به نوجوانان و جوانان است، گفت: این امر نیاز به برنامه ریزی و ساماندهی دارد.

 

جلوه با بیان این که زمانی که دشمن به شدت در حوزه فرهنگ کار می کند و سرعتی مافوق صوت به برنامه های فرهنگی خود علیه ارزش های اسلامی داده است برگزاری گفتمان های دینی در مدارس، مساجد و دانشگاه ها برای والدین و دانش آموزان بسیار مفید و مؤثر عمل می کند، افزود: باید در تهیه شیوه ها به نکات حساس توجه شود و در عنوان گفتمان ها باید توجه شود گاهی عنوان مستیم باعث موضع گیری جوان و نوجوان می شود.

 

وی تاکید کرد: نباید گفتمان ها شکل سخنرانی به خود بگیرند و باید در این گفتمان ها ارتباط صمیمانه با نوجوان داشته باشیم و پل ارتباطی ما از جنس محبت باشد چراکه در های آهنین و با این پل ارتباطی باز می شوند.

 

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان، گفتمان های دینی را بهترین راه برای پاسخگویی به ابهامات و سؤوالات نوجوانان و جوانان دانست و تصریح کرد: گفتمان دینی پلی برای ارتباط با نسل جدید و پاسخ دادن به شبهات و سؤال‌های متعدد به وجود آمده در اذهان دانش‌آموزان و دانشجویان است.

 

جلوه با تاکید بر این که برگزاری گفتمان‌های دینی موجب گسترش فرهنگ مهدویت و بالندگی هرچه بیشتر جامعه و مانع از انحرافات فکری جوانان می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید ارزش افزوده در حوزه صنعت فرهنگی نیازمند ایجاد بستر و زیرساخت است و باید در گفتمان های دینی به این نکته توجه شود.

 

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری گفتمان های دینی، مقدمه ساز تشکیل جبهه مبارزه با هجمه دشمنان در جنگ نرم است و ما باید با تقویت اعتقادات و باورهای جوانان و نوجوانان به مقابله با شبهه افکنی دشمنان اسلام در این صحنه بپردازیم./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات