۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۴۰۹۰۹
رییس اداره اوقاف شهرستان سربیشه:

واقفان متناسب با نیازهای جامعه وقف کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه با بیان این که وقف برای برطرف کردن نیازهای جامعه ضروری است، گفت: بهتر است نیازهای جامعه نظرسنجی شود و واقف، وقف را با توجه به نیازهای روز جامعه وقف کند.
وقف

حجت الاسلام حمید بهادری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به آثار فردی و اجتماعی وقف، گفت: دوری از بلا، تزکیه نفس و آمرزش گناهان از جمله آثار فردی وقف است و از بین رفتن فقر از چهره جامعه از مهم ترین آثار اجتماعی فقر در جامعه محسوب می شود.

 

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اهمیت وقف، ادامه داد: وقف صدقه جاری است و آیات و روایت فراوانی بر انجام این عمل نیک تاکید دارند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه، داشتن صحت و سلامت و اختیار را از جمله شرایط وقف دانست و تاکید کرد: کسی که می خواهد مالی را وقف کند باید از احکام و شرایط وقف به طور کامل آگاه شود.

 

حجت الاسلام بهادری وقف را برای برطرف کردن نیازهای جامعه ضروری عنوان کرد و ادامه داد: بهتر است نیازهای جامعه نظرسنجی شود و واقف، وقف را با توجه به نیازهای جامعه وقف کند.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه اظهار کرد: در سربیشه 12 نیاز وقفی وجود دارد که ترویج فرهنگ قرآنی، گسترش حوزه های علمیه، ایجاد مدرسه و مسجد از جمله این امور است.

 

حجت الاسلام بهادری تاکید کرد: اگر می خواهیم که افراد در زمان های مختلف از ثمرات وقف ما بهره مند شوند بهتر است با مشورت سازمان اوقاف وقف را با نیت نیازهای روز انجام دهیم تا متولیان بتوانند براساس نیازهای روز کابری موقوفات را مورد تغییر دهند.

 

وی اطلاع رسانی نیت واقف را مهم دانست و بیان کرد: زمانی که افراد با نام و نشان واقف مکانی آشنا می شوند و از نیت واقف آگاه شوند افزون بر این که فرهنگ وقف گسترش می یابد امکان اجرای درست نیت واقف ممکن می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه تاکید کرد: ما در مباحث قرآنی نیاز به تلاش بیشتری داریم و همچنین اگر در خانواده ها فرهنگ قرآنی رعایت شود هیچ ناهنجاری در جامعه نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام بهادری از 480 مورد وقف از ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: مردم شهرستان سربیشه وقف را به عنوان یک عمل عام المنفعه اخروی و خداپسندانه انجام می دهند.

 

وی با بیان این که فرهنگ وقف در سربیشه رشد خوبی داشته است، گفت: یکی از موقوفاتی که در ماه جاری صورت گرفته وقف یک سهم آب از مدار 20 سهم به انضمام دو هکتار زمین از 40 هکتار واقع در دشت درح بوده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه، ارزش این موقوفه را 20 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این موقوفه با نیت افطاری در شب 21 ماه مبارک رمضان در حسینیه سیدالشهدا(ع) درح وقف شده است.

 

وی از وقف 38 هزار و 267 سهم یک‌هزار ریالی با نام شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور(سهامی خاص) خبر داد و افزود: ارزش این موقوفه چهار میلیون تومان بوده و با نیت 14 شب عزاداری برای ائمه اطهار (ع) وقف شده است.

 

حجت الاسلام بهادری با بیان این که در سال جاری 80 متر زمین با دو اصله درخت توت در روستای چنشت وقف شده است، یادآور شد: این موقوفه با نیت انجام تمام امور خیریه وقف شده است./968/ت302/ب4

ارسال نظرات