۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۴۰۹۴۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

بصیرت در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت سبب مقابله با تهاجم فرهنگی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: در شرایطی که شبکه‌های ماهواره‌ای با ترویج بی بند و باری در صدد کم رنگ کردن ارزشها هستند باید با بصیرت در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرده و با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کنیم.
مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین،  مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جمع فرهیختگان و اصحاب هنر قزوین که عصر چهارشنبه با اشاره به شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: در شرایطی که شبکه‌های ماهواره‌ای با ترویج بی بند و باری در صدد کم رنگ کردن ارزشها هستند باید با بصیرت در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرده و با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهارداشت: با توجه به فضای حاکم بر جهان که با خلاء های معنوی روبرو شده است توجه به مسائل اخلاقی و معنوی کاملا احساس می شود.

 

وی در ادامه افزود: در کشوری که سکاندار آن فقیهی عالیقدر و دیندار است، شاهد شادی و شعف معنوی در میان مردم هستیم که برگرفته از اعتقادات دینی است و اگر توسل به احکام دینی و مذهبی را همچنان جدی بگیریم هرگز افسرده نخواهیم شد.

 

امروز هنرمندان رسالت سنگینی دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان داشت: امروز وقتی هنرمندان مطرح کشور در برابر خانواده شهدا سر تعظیم فرود می آورند و عوامل سازنده فیلم شیار 143 بر دست مادران شهید بوسه افتخار می زنند نشان می دهد عطر معنویت و شهید در جامعه طنین انداز شده و رایحه آن در میان همه مردم احساس می شود.

 

وی در ادامه افزود: هنرمندان رسالت سنگینی دارند تا دین خود را به شهدا و مادران بزرگوارشان ادا کنند و این مسیر سبز با حضور هنرمندان متعهد کشور همچنان با صلابت طی خواهد شد.

 

اداره ارشاد نمادی از فرهنگ ایثار و شهادت

این مسؤول فرهنگی با بیان این‌که دستگاه های اجرایی ما باید یادآور شهدایی باشند که عزت و شرف کشور مدیون آنهاست، بیان داشت: اداره ارشاد به عنوان کانون هنر استان باید نمادی از ایثار وشهادت داشته باشد که در این راستا در نظر داریم با استفاده از هنرمندان بومی طرحی را اجرا کنیم تا در هنگام ورود به این اداره فرهنگ شهادت و ایثار احساس و مشاهده شود.

 

احمدی گفت: تفاهم نامه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور امضاء شده تا بتوانیم با تامین اعتبار لازم نمادی از ارزشهای دفاع مقدس و آثار هنرمندان شهید را در طبقه همکف ساختمان اداری ارشاد قزوین اجرا کنیم تا یاد شهدا ماندگار شود و هر کس با ورود به این اداره به یاد شهدا بیفتد.

 

امروز اسطوره‌های دفاع مقدس باید به‌عنوان الگوی عملی معرفی شوند

وی جامعه امروز را نیازمند ایثارگری و ازخود گذشتگی دانست و تصریح کرد: باید نمود عینی آن را که در رزمندگان و مادران و همسران شهید مشاهده شد لمس کند و با این عظمت آشنا شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان با بیان این‌که باب شهادت و ایثار در جمهوری اسلامی هرگز بسته نخواهد شد گفت: امروز با معرفی اسطوره های دفاع مقدس باید نسل جوان را با این انسانهای خداجو که برای صیانت از ارزشهای اسلامی و میهن خود جانفشانی کردند و حماسه آفریدند به عنوان الگویی عملی آشنا کنیم./955/پ202/ب6

ارسال نظرات