۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۴۱۰۲۴
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی:

اذن دخول از آداب قرائت نماز و زیارت قبور ائمه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این که نماز اول وقت و مقبول دستگیر و پناه دهنده انسان در مشکلات مختلف است، گفت: اذن دخول برای قرائت نماز و زیارت قبور ائمه از مهم ترین آداب اسلامی است.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عزیزی، کارشناس رسانه ملی، ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این که در اسلام به هیچ چیز به اندازه نماز سفارش نشده است، گفت: قرائت نماز اول وقت تاثیر زیادی در تربیت روحی و روانی آدمی دارد و انسانی که نماز خود را به موقع قرائت می کند در پناه رحمت خداوند قرار می گیرد و نماز اول وقت و مقبول پناه دهنده آدمی در بلاها و سختی های مختلف است و از انسان در مشکلات دستگیری می کند.

 

وی با بیان این که در اسلام نماز خواندن دارای آداب خاصی است، افزود: یکی از آداب های مهم برای ورود به نماز اذن دخول است یعنی این که انسان تمامی کار و فکر های های خود را برای نماز تعطیل کرده و با آرامش کامل برای اقامه نماز اذن دخول گرفته و برای رضایت خداوند نیت کند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این که انسان در نماز خود باید تنها به خداوند فکر کرده و نماز او به گونه ای باشد که او را از زشتی ها بازدارد، گفت: انسانی که نماز خود را با اذن دخول آغاز کرده و در آرامش نماز می خواند پس از نماز، از عبادت و گفت و گوی خود با خداوند احساس لذت کرده و این احساس لذت به او آرامش روحی و روانی خاصی را هدیه می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی با اشاره به این که اگر انسان نماز خود را از روی بی میلی و عادت قرائت کند از نماز خواندن خود لذت نخواهد برد، گفت: علت عمده ای که انسان از نماز خود احساس لدت نکرده و نماز خواندن نمی تواند او را از زشتی های مختلف دور کند این است که شخص نماز را با اذن دخول آغاز نکرده و نسبت به جایگاه کسی که با او سخن می گوید و به ملاقات او می رود آگاه نیست.

 

وی با بیان این که نماز بلاهای مختلف را از انسان دور می کند، تاکید کرد: یکی از دلایلی که بعضی از افراد در تنگاهای مختلف قرار گرفته و گرفتار دام شیطان می شوند این است که نسبت به نماز خود بی تفاوت هستند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این که نماز ستون دین است و بی تفاوتی نسبت به نماز به معنای قطع ارتباط با خداوند است، یادآور شد: انسانی که ارتباط خود را با خداوند قطع می کند در دنیای پر از مشکل به تنهایی رها شده و دیر یا زود سرگردان می شود در حالی که اگر انسان به نماز پایبند باشد و تنها برای رضایت خداوند نماز بخواند این نماز او را هدایت کرده و در سخت ترین تنگاها خداوند به فریاد خواهی این فرد می رسد و این فرد در زندگی خود احساس تنهایی نمی کند زیرا خداوند و فرشتگان را شاهد و ناظر بر اعمال خود می داند./837/پ202/ی

ارسال نظرات