۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۴۱۰۸۱
مفتی اعظم بلغارستان:

هدف از حوادث پاریس به حاشیه‌راندن اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم جمهوری بلغارستان(اداره امور مسلمانان) هدف از حمله تروریستی به دفتر مجله فرانسوی «شارلی ابدو» در پاریس را به حاشیه‌راندن اسلام دانست.
مجله شارلي ابدو فرانسه

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، مفتی‌گری اعظم مسلمانان جمهوری بلغارستان اقدام تروریستی علیه دفتر مجله فرانسوی «شارلی ابدو» در پاریس را اقدامی وحشیانه توصیف کرد.


این مرکز ضمن ابراز نگرانی خود از چنین اقداماتی، هدف از آن را استفاده از دین به منظور اعمال فشار غیر قانونی بر مسلمانان و بشریت جهان و به حاشیه راندن اسلام دانست.


مفتی‌ اعظم حمله به دفتر شارلی ابدو را ضربه‌ای علیه تمامی مسلمانان توصیف و تأکید کرد که به آزادی بیان به‌عنوان یکی از شایستگی‌ها و محاسن دموکراسی احترام می‌گذارد، اما معتقد است که آزادی بیان، ابزار اظهارنظر و دفاع از اهداف است، نه برای هتک حرمت مقدسات مذهبی.


این مرکز اعلام کرد: نمایندگان مسلمانان بلغارستان قتل افراد بیگناه را به شدت محکوم می‌کنند و معتقدند  که زندگی هدیه مقدس خداوند است و تنها ذات اقدس الهی حق دخل و تصرف در آن دارد.


مفتی‌ اعظم در ادامه موضع‌گیری خود تأکید کرد: اعتقادات مذهبی مسلمانان خشونت و تروریسم به وجود نمی‌آورد و تروریست‌ها نمی‌توانند متعلق به سیستم ارزشی مسلمانان باشند. دین اسلام به‌منظور اعطای رحمت، آرامش، صلح، امنیت و خوشبختی به بشریت در دنیا و آخرت آمد.


مفتی‌گری اعظم بلغارستان در پایان مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌های کشته‌شدگان و به کل ملت فرانسه ابراز کرد. /982/د101/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات