۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۴۱۱۹۰
امام جمعه سنندج:

ایران اسلامی در سایه وحدت در مسیر فتح قله‌های عظیم اقتدار و عزت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر سنندج گفت: عزت و شکوه اسلام در گرو انسجام بین اقوام و مذاهب اسلامی است، در ایران اسلامی نیز در سایه همین وحدت و مشارکت شاهد فتح قله‌های عظیم اقتدار و عزت هستیم.
ماموستا خدايي امام جمعه سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا عبدالرحمان خدایی امام جمعه سنندج در خطبه های نماز جمعه این شهر بیان کرد: نهادینه شدن ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه موجب سعادت بشر و مصون نگه داشتن مردم از ناهنجاری ها و انحرافات است، در این راستا نه تنها تمام مسؤولان و مدیران، بلکه اقشار مختلف مردم نیز باید هوشیار بوده و نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند؛ در کنار دولت، مردم هم باید در حد وسع و توان خود در زمینه ترویج ارزش های اخلاقی و دینی تلاش کنند که البته در این بخش رسالت علمای دین و روحانیان سنگین تر است.


امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی افزود: همه مسلمانان برای ترویج این فریضه که می تواند جامعه را پاک و منزه نگه دارد وظیفه اخلاقی و شرعی دارند و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.


ماموستا خدایی تصریح کرد: توسعه و تعالی جامعه اسلامی در گرو انسجام و اتحاد بین امت اسلامی است، هرگاه مسلمانان بر تقویت پایه‌های وحدت تأکید کرده‌اند با مشکلات و توطئه‌های تحمیلی دشمنان مقابله نموده و به پیروزی رسیده‌اند.


وی در ادامه تأکید کرد: عزت و شکوه اسلام در گرو انسجام بین اقوام و مذاهب اسلامی است، در ایران اسلامی نیز در سایه همین وحدت و مشارکت شاهد فتح قله‌های عظیم اقتدار و عزت هستیم.


امام جمعه سنندج به تلاش دشمنان اسلام برای دور کردن مسلمانان به خصوص نسل جوان از ارزش ها و احکام دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: مسلمانان در جوامع اسلامی باید با برپایی آیین های دینی و ترویج احکام شرعی و معرفی اسلام حقیقی و معارف ناب آن، مانع از تحقق اهداف دشمنان شوند.


ماموستا خدایی اظهار داشت: دشمن‌شناسی و بصیرت روز افزون از جمله اموری است که مسلمانان باید به آن توجه ویژه داشته باشند و در این مسیر نیز از هرگونه اختلاف و تفرقه پرهیز نمایند.

 

وی افزود: آگاهی نسبت به تهدیدات داخلی و خارجی و تلاش در مسیر رشد اخلاقی و هویتی جوانان و نوجوانان از جمله اموری است که هر فرد مسلمان باید نسبت به آن احساس مسؤولیت نماید.


امام جمعه سنندج خاطر نشان کرد: نظام مقدس اسلامی ایران، نظامی مردمی و برگرفته از ارزش‌های والای دین مقدس اسلام بوده و خوشبختانه طی 36 سال از استقرار این نظام مترقی شاهد تحولات عظیمی در کشور بوده‌ایم به گونه ای که کشور ما به بهترین الگو برای سایر کشور های اسلامی تبدیل شده است./967/پ202/ب6

ارسال نظرات