۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۴۱۲۶۲
لبخند تلخ فلسطین به راهپیمایی قاتل غزه در پاریس؛

تاکید اندیشمند سنی فلسطینی بر حمایت از فعالیت‎ شبکه‎های اجتماعی برای معرفی پیامبر مهربانی

خبرگزاری رسا ـ شیخ عبدالله کتمتو با محکوم کردن توهین به پیامبر مهربانی از سوی نشریه فرانسوی گفت: حضور قاتل کودکان غزه در راهپیمایی ضدتروریسم در پاریس خنده دار بود.
شيخ عبدالله کتمتو، عضو اتحاديه علماي شام راهپيمايي ضدتروريسم در فرانسه




شیخ عبدالله کتمتو، عضو اتحادیه علمای شام و یکی از علمای اهل تسنن فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا توهین به پیامبر اسلام توسط نشریه فرانسوی را محکوم کرد و گفت: مسلمانان اجازه توهین به مقدساتشان آن هم از سوی رسانه ها و دولت های غربی نمی دهند و هر کاری برای مقابله با انجام خواهند داد. 

 

این عالم اهل تسنن فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند کمپین جهانی "عشاق محمد" برای معرفی پیامبر اسلام را ضروری دانست و ابراز داشت: علمای اهل تسنن نیز از تمام فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای معرفی پیامبر مهربانی انجام پذیرد حمایت می کنند.

 

وی حضور سران قاتل رژیم اسرائیل در صف راهپیمایان محکومیت تروریسم در پاریس را خنده دار توصیف کرد و ابراز داشت: نماد اصلی تروریسم در دنیا اسرائیل است که قاتل مظلومان و کودکان غزه است و دولت های اروپایی هم از او حمایت می کنند. حضور این قاتل در اعتراض به تروریسم موجب خنده تلخ مجاهدان فلسطینی شد.

 

وی با تأکید براینکه آزادی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی تحقق یافتنی است، خاطرنشان کرد: مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری تا به زانو درآمدن اسرائیل ادامه خواهد یافت.
 

وی تصریح کرد: پیروزی ملت فلسطین در برابر ارتش صهیونیستی در نوار غزه اسرائیل را متوجه آن کرد که دیگر زمان زورگویی و اشغالگری به پایان رسیده و قادر نیست توطئه‌های خود را در حق ملت فلسطین عملی سازد. اسرائیل دیگر مانند گذشته زمام آغاز جنگ و پایان دادن آن را به دست ندارد و این مقاومت اسلامی است که از قدرت مانور گسترده برخوردار است.
 

 

این عالم اهل سنت فلسطینی با اشاره به از بین رفتن نیروی بازدارندگی اسرائیل در نبرد با حزب الله، خاطرنشان کرد: معادلات منطقه پس از آزادی جنوب لبنان و پیروزی حزب الله در جنگ سی و سه روزه به کلی تغییر یافت. رژیم صهیونیستی با وجود همه تسلیحات و حمایت‌های سیاسی، مالی غرب دیگر قادر به شکست دادن محور مقاومت نیست.
 

 

شیخ کتمتو بالارفتن توانمندی‌های نظامی و سیاسی نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین را عامل دیگر تضعیف جایگاه اسرائیل در منطقه عنوان و تصریح کرد: فتنه تکفیری‌ها در جهان اسلام نیز با هدف محاصره و تضعیف مقاومت اسلامی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال شد. غرب در پی آن بود که با ایجاد درگیری‌های حاشیه‌ای نگاه‌ها را از مسأله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی به درگیری‌های داخلی در جهان اسلام منعطف کند.
 

 

نایب رییس کارگروه فلسطین در اتحادیه علمای شام گفت: تلاش‌هایی از سوی برخی کشورها صورت گرفت که گروه‌های تروریستی و تکفیری را مدافع حقوق اهل سنت جلوه دهند اما بطلان این امر رفته رفته با جنایتگری آنان و کشتار شمار بسیاری از اهل سنت کشورهای مختلف آشکار شد. تکفیری‌ها با توجه به جنایت‌هایی که در حق مسلمانان روا داشتند به هیچ وجه نمی‌توانند نماینده اهل سنت و مدافع حقوق آنان باشند.
 

 

اقدامات داعش هیچ سنخیتی با فقه اهل تسنن ندارد
 

 

وی هرگونه تطابق بین احکام اهل سنت و جماعت با عملکرد گروه‌های تکفیری مانند داعش و جبهه النصره را رد کرد و گفت: فقه اهل تسنن به هیچ وجه اجازه تکفیر و قتل یک مسلمان را به مسلمان دیگری نمی‌دهد. آرای داعش نه با اهل سنت بلکه با هیچ یک از مذاهب اسلامی سنخیت ندارد و تنها سلفیت در عربستان سعودی است که می‌تواند با این گونه مبانی فکری و عقیدتی کنار بیاید.

 


این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: همکاری آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان موجب پیدایش داعش و سایر گروه‌هایی تروریستی از این دست شد. همچنین باید توجه داشت اگرچه جهل و نادانی برخی از جوانان اهل سنت موجب پیوستن آنان به گروه‌های تکفیری به بهانه های اسلامی شده است، اما فرماندهان آنان به خوبی می‌دانند که اهداف چه کشورهایی را پی‌گیری می‌کنند.
 

 

شیخ کتمتو با بیان عدم وجود توجیه شرعی برای اقدامات افراطی جریان‌های تکفیری، اظهار داشت: سردمداران و مفتی‌های تندرو باید به جای عوام فریبی و سوء استفاده از احساسات دینی مردم به بحث و گفت‌وگو با علمای جهان اسلام بپردازند. البته آنان به دلیل ضعف و بی پایه بودن گفتمان تکفیری خود همواره از این امر طفره می‌روند.
 

 

لزوم همکاری بیشتر بین الازهر مصر و حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف
 

 

عضو اتحادیه علمای شام خواستار تعامل و همکاری بیشتر بین نهادهای دینی اهل سنت و شیعیان از قبیل الازهر مصر با حوزه علمیه نجف اشرف و قم مقدس شد و گفت:  به رسمیت شناختن مذهب جعفری از سوی الازهر اقدام بسیار مناسبی بود که صورت گرفت و هر دو طرف باید با افزایش این گونه اقدامات سعی در نزدیک تر شدن به یک دیگر کنند.


وی افزود: رسانه‌های وابسته غربی و عربی تلاش دارند با برجسته سازی و بزرگ نمایی اختلافات بین مسلمانان و کم ارزش جلوه دادن تلاش‌های وحدت آمیز، استراتژی وحدت را در جهان اسلام بی نتیجه جلوه دهند./983/ب911/ک
 

ارسال نظرات