۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۴۱۲۸۱
با موضوع ازدواج؛

همایش منطقه‌ای طلاب علوم دینی شمال شرق کشور در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی استان های شمال شرق کشور با موضوع ازدواج به میزبانی بجنورد برگزار می شود.
همايش منطقه اي طلاب شرق و شمال شرق كشور

امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی و دانشجویان استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان و گلستان با موضوع ازدواج به میزبانی بجنورد و با عاملیت این نهاد خبر داد.

 

وی اظهار کرد: در برگزاری این همایش منطقه ای افزون بر نهاد کمیته امداد، دستگاه ها و نهادهای دیگری از جمله نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهی و دادگستری و نیز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله پیام نور، دولتی بجنورد، علمی کاربردی، کوثر، اشراق، حکیمان و علوم پزشکی استان مشارکت دارند.

 

حسین پور با بیان این که همایش مزبور سوم اردیبهشت ماه سال آینده در محل تالار فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: محورهای چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی و دانشجویان شمال شرق کشور شامل علل تأخیر ازدواج جوانان، اصول ازدواج مؤفق، سالم و پایدار، آسیب شناسی ازدواج در عصر امروز، ازدواج دانشجویی فرصت ها و چالش ها، تأثیر شبکه های اجتماعی و اینترنت در ازدواج و بررسی عوامل بازدارنده و تسهیل گر ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است.

 

وی، تقویت باورهای دینی و تعالی هویت فرهنگی و ارزشی دانشجویان، ارتقای آگاهی های اجتماعی و فرهنگی دانشجویان و طلاب علوم دینی، اهتمام درخصوص جهت گیریهای صحیح فکری و ارزشی دانشجویان، آشنایی دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی با مسائل اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شناسایی دانشجویان و طلاب نخبه و دارای استعداد برتر را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

 

حسین پور با اشاره به این که فراخوان چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی استان های شمال شرق کشور منتشر شده است، خاطرنشان کرد: طلاب و اساتید حوزه علمیه و نیز دانشجویان می توانند حداکثر تا دهم اسفندماه امسال چکیده مقالات و تا بیستم اسفند نیز اصل مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

 

به گفته وی، نتایج داوری مقالات ارسالی به این همایش بیستم فروردین ماه سال آینده اعلام شده و مراسم اختتامیه همایش و تقدیر از برگزیدگان نیز سوم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

حسین پور با اشاره به این که به نفرات برتر اول تا سوم این همایش چهار میلیون ریال، نفرات چهارم تا ششم سه میلیون ریال و به نفرات هفتم تا دهم نیز دو میلیون ریال به عنوان جایزه اهدا می‌شود، اظهار کرد: طلاب و دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.nkhfarakhan.ir مراجعه کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در راستای برگزاری چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی و دانشجویان استان های شمال شرق کشور، افزود: طرح موضوع در شورای مدیران استان خراسان شمالی، طرح موضوع در شورای پژوهش و دعوت از اساتید دانشگاه ها، مکاتبه و هماهنگی با اداره کل امور اجتماعی استانداری و اخذ مجوز، مکاتبه با دانشگاه ها و دستگاه های استان و معرفی نماینده از سوی آن ها، برگزاری جلسه هماهنگی با دستگاه ها و دانشگاه ها، طراحی و راه اندازی سایت فراخوان جهت اطلاع رسانی بهتر و طراحی و چاپ پوستر همایش از جمله اقدامات انجام شده به شمار می روند.

 

حسین پور مکاتبه با دستگاه ها و دانشگاه ها جهت اطلاع رسانی و تبلیغات، چاپ و توزیع پوستر و بنرهای فراخوان در سطح استان خراسان شمالی و ارسال پوستر و اطلاع رسانی در استان های منطقه شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان و گلستان را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در راستای برگزاری این همایش برشمرد.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری بیش از هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 مدرسه علمیه و افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات