۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۴۱۲۹۶
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد:

مقاومت اجازه ترویج نمونه خشن از اسلام را به تکفیری‌ها نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان به انتقاد از خدشه وارد کردن گروه‌های تکفیری به وجهه اسلام پرداخت و گفت: مقاومت اسلامی اجازه نمی‌دهد که تکفیری‌های نمونه خونین و خشن از اسلام را ترویج کنند.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان محمد فتحعلي، سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب در سالن امام حسن مجبتی (ع) شهر بیروت با حضور محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تأکید براینکه مقاومت اسلامی به دنبال اجرای احکام و شرائع دین اسلام است، گفت: این هدف تنها با تبعیت از ولی فقیه امکان پذیر است.

 

وی با تأکید براینکه حزب الله به همکاری خود با جنبش امل و جریان آزاد ملی ادامه می‌دهد، افزود: حزب الله ضرورت همکاری و تعاون برای حل مشکلات لبنان را به خوبی درک می‌کند و در این راه حاضر است تمام هم و غم خود را به کار گیرد.

 

شیخ نعیم قاسم برگزاری جلسات گفت‌وگو با جریان المستقبل را در راستای حل مشکلات لبنان عنوان کرد و اظهار داشت که ما به دنبال آن هستیم که با تکیه بر مشترکات فی ما بین و کم رنگ کردن نقاط اختلاف، برای برون رفت لبنان از تنگنای کنونی تلاش کنیم.

 

 

معاون سیدحسن نصرالله در بخش  دیگری از سخنان خود به تخریب وجهه اسلام از سوی گروه‌های تکفیری اشاره و تصریح کرد: تکفیری‌ها الگوی خونینی را از دین مبین اسلام به جهانیان عرض می‌کند که این امر به وجهه اسلام و مسلمانان خدشه وارد می‌سازد. گروه‌های تکفیری دچار انحرافات عقیدتی و رفتاری بسیاری هستند که مقاومت نیز به مقابله با آن می‌پردازد و اجازه نمی‌دهد اهداف این گروه‌ها محقق شود.

 

 

وی گفت: پروژه تکفیری‌ها در برابر تلألوء مقاومت اسلامی که به دنبال دفاع از آموزه‌های اسلام اصیل و ارزش‌های امت اسلامی است رسوا شد. دفاع مقاومت اسلامی از استقلال و امنیت کشورها بار دیگر راستی و درستی استراتژیی مقاومت را به همگان ثابت کرد.

 

از سوی دیگر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به دستاوردهای ایران پس از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، عنوان کرد: اعتماد نظام ولایت فقیه در ایران به مبانی اسلام و اصرار ملت به عظم و اراده داخلی موجب شکوفایی کشور و پیشرفت‌های چشم گیر علمی و تکنولوژیک در زمینه‌‌های مختلف شد.

 

محمد فتحعلی ادامه داد: پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های علمی از قبیل هوافضا و هسته‌ای با تکیه بر نیروهای داخلی و ظرفیت‌های درون زا محقق شد./983/ب902/ک

ارسال نظرات