۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۴۱۳۰۶
بیانیه مشترک حزب الله و جریان المستقبل؛

حفظ وحدت ملی لبنان اولویت دو طرف گفت‌وگو است

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان و جریان المستقبل پس از برگزاری جلسه سوم گفت‌وگوها برای حل اختلافات، تأکید کردند که حفظ وحدت ملی اولویت دو طرف گفت‌وگو است.
حزب الله و جريان المستقبل لبنان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله و جریان المستقبل لبنان پس از اتمام سومین جلسه گفت‌وگوی دوجانبه که شب گذشته برگزار شد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که دو طرف گفت‌وگو بر لزوم پایبندی به تصمیمات ملی که کشور را حفظ می‌کنند، تاکید کرده و در خصوص پرونده‌های امنیتی و سیاسی که هفته گذشته درباره آنها بحث شده بود و پیشرفت مثبتی که در آنها حاصل شده است، بحث و بررسی شد.

 

در سومین جلسه گفت‌وگوی دوجانبه بین حزب الله و جریان المستقبل، گفت‌وگو درباره موضوعات جلسه سابق ادامه یافته و پیشرفت قابل توجهی در آنها محقق شد که افق‌های جدیدی را در راستای کمک به تقویت و تثبیت آرامش کشور باز می‌کند.

 

روزنامه السفیر نیز در خبری اعلام کر که دو طرف بر سر برگزاری نشست آینده در روز دوشنبه  26 ماه میلادی جاری (6 بهمن) توافق کردند.

 

نخستین جلسه گفت‌وگوی حزب الله و جریان المستقبل سه‌شنبه (2 دی) و دومین جلسه 14 دی ماه در مقر پارلمان لبنان برگزار شد که با استقبال بسیار گسترده سیاسیون و آحاد مختلف مردم لبنان روبه‌رو شده است.

 

بر اساس این گزارش، «نادر حریری» رئیس دفتر «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل و «نهاد المشنوق» وزیر به نمایندگی از جریان المستقبل و از طرف حزب الله نیز «حسین خلیل» معاون سیاسی دبیر کل حزب الله، «حسین الحاج حسن» وزیر صنعت و «حسن فضل الله» نماینده پارلمان در گفت‌وگوی دوجانبه حضور داشتند.

 

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز طی سخنانی در جمع گروهی که به دیدارش آمده بودند تاکید کرد که گفت‌وگوی دوجانبه حزب الله و جریان المستقبل تا زمانی که در لبنان بحران وجود داشته باشد، ادامه خواهد یافت.

 

از طرفی روزنامه المستقبل از رسانه‌های رسمی وابسته به جریان السمتقبل به نقل از منابع آگاه مدعی شد که دو طرف گفت‌‌وگو طی سه ساعت مذاکره رسمی خود، هیچ گریزی به پرونده انتخاب رئیس جمهور آینده لبنان و پایان دادن به خلأ سیاسی در کشور، نداشتند.

 

از طرفی دیگر روزنامه کویتی «الأنباء» در خبری از برگزاری سلسله گفت‌وگوهایی بین حزب الله و حزب «الکتائب» لبنان خبر داد و تاکید کرد که دو طرف درباره دغدغه‌های مشترک و نیاز اختلاف به گفت‌وگو نشسته و بر لزوم تقویت کانال‌های ارتباط بین دو طرف تاکید کردند. یک کمیته مشترک نیز به منظور پیگیری این پرونده تشکیل شده است.

 

چندی پیش، «میشل عون» رئیس جریان مسیحی «ملی آزاد»‌ در دیدار با هیئت حزب الله که ترای تبریک اعیاد سال نوی میلادی به دفترش آمده بودند، تاکید کرد که موعد گفت‌وگویش با حزب «نیروهای لبنانی» به ریاست «سمیر جعجع» نزدیک شده است و احتمالا تا چند روز آینده برگزار خواهند شد.

 

عون تاکید کرد که بر اساس اینکه خودش کاندیدای ریاست جمهوری باشد با برگزاری گفت‌‌وگو بین جریان ملی آزاد و حزب نیروهای لبنانی موافقت کرده است./983/د101/ک

ارسال نظرات