۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۴۱۳۱۵

یک شیرخوار فلسطینی در اردوگاه پناهندگان سازمان ملل از سرما جان باخت

خبرگزاری رسا ـ یک شیرخوار فلسطینی بر اثر سرما در اردوگاه پناهندگان سازمان ملل جان خود را از دست داد.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، یک کودک شیرخوار فلسطینی به دلیل سرما در مدرسه الشوا که به عنوان یک اردوگاه پناهندگان تحت نظارت نیروهای سازمان ملل (آنروا) در شمال بخش غزه فعالیت می‌کند، جان باخت.


خبرگزاری وام به نقل از یک گروه پزشکی فلسطینی در بیمارستان بیت حانون در غزه افزود: این گروه تمام تلاش خود را برای نجات این کودک دو ماهه انجام داد، اما نتوانست جان وی را نجات دهد.


نماینده سازمان ملل متحد در لبنان پیش از این نسبت به وضعیت اسفبار زندگی فلسطینیان در اردوگاه‌های آوارگان در غزه هشدار داده بود.


در حملات وحشیانه 50 روزه تابستان گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 100 هزار خانه در این منطقه ویران شده که در نتیجه آن بیش از 17 هزار فلسطینی بی خانمان و در مدارس غزه ساکن شده‌اند.


تنها نیروگاه برق غزه که در جریان جنگ اخیر آسیب دید، به دلیل کمبود سوخت در تامین برق مورد نیاز منطقه با چالش رو به رو است و تنها شش ساعت در روز قادر به تامین برق است.


هفته پیش نیز دو کودک فلسطینی به علت انسداد ریوی در اثر سرما و یخبندان در جنوب غزه جان باختند.


بیشترین آمار مرگ ومیر اطفال در اردوگاه‌های فلسطینی مربوط به شهر رفح در مرز با مصر است که اکثر اوقات با مرزهای بسته با این کشور روبرو می شود و از هرگونه کمک بهداشتی و غذایی محروم است و رژیم صهیونیستی نیز اجازه ورود هیچگونه کمک‌های غذایی را به مردم غزه نمی دهد./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات