۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۴۱۳۷۶

800 راوی دفاع مقدس در مازندران فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن راویان دفاع مقدس مازندران از وجود 800 راوی دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: تبلور عشق به اسلام و ولایت باید در روایت گری دفاع مقدس متبلور شود.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، رحیم کابلی، رییس انجمن راویان دفاع مقدس مازندران شنبه شب، در کارگاه و همایش یک روزه راویان دفاع مقدس شرق مازندران در پژوهشسرای آموزش‌ و پرورش نکا با بیان این که در این کارگاه آموزشی 85 راوی برادر و خواهر حضور دارند، گفت: در این دوره راویان شش شهرهای استان حضور دارند.

 

وی اظهار داشت: روایت گری دفاع مقدس و آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ شهادت و دفاع مقدس و افزایش سطح آگاهی افراد از اهداف راویان دفاع مقدس در برنامه های مختلف است.

 

رییس انجمن راویان دفاع مقدس مازندران افزود: این دوره‌ها به‌صورت تئوری و عملی با بهره‌مندی از توان راویان دفاع مقدس و اساتید این بخش جهت توانمندسازی، افزایش و ارتقاء سطح دانش راویان، برگزار می‌شود تا در جهت تبیین فرهنگ شهید و شهادت به نوجوانان و جوانان این مرزوبوم تلاش کنیم.

 

کابلی با بیان این که روایت‌گری درست و اصولی دفاع مقدس، آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ شهادت و افزایش سطح آگاهی افراد از مهم‌ترین اهداف راویان دفاع مقدس در برنامه‌های آموزشی است، یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده سه دوره کارگاه آموزشی یک‌روزه برای راویان شرق، مرکز و غرب مازندران در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه با تاکید بر صداقت در گفتار و عمل روایت‌گران دفاع مقدس خاطرنشان‌کرد: تحریف دفاع مقدس از مهم‌ترین آسیب‌های دفاع مقدس و ارزش‌های آن است که باید به‌طور جدی از آن دوری کنیم.

 

رییس انجمن راویان دفاع مقدس مازندران ادامه داد: هدف از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی که با همکاری انجمن راویان دفاع مقدس مازندران، مرکز حفظ آثار شهدا و سپاه استان برگزار می‌شود، بالابردن سطح آگاهی و توانمند سازی راویان دفاع مقدس و استفاده از آثار و کتابخانه‌های تخصصی و منابع مؤثر مورد تأیید سپاه است تا اطلاعات جامع باشد.

 

کبالی اضافه کرد: راویان دفاع مقدس ما باید افزایش دانش در مورد دفاع مقدس و همچنین با صداقت در گفتار، عمل و صالح بودن، رسالت خود را به درستی انجام دهندکه در همین رابطه دوره های مختلف آموزشی در دستور کار قرار گرفته شد.

 

وی با اشاره به وجود 800 راوی دفاع مقدس در مازندران گفت: در حال حاضر 200 راوی در مازندران به صورت جدی فعالیت می کنند که امیدواریم با برگزاری کارگاه های آموزشی شاهد فعالیت گسترده این روایان در استان باشیم.

 

محمد اسماعیل زاده از راویان دفاع مقدس در خوزستان نیز در این کارگاه آموزشی با بیان این که موفقیت ما در گرو توجه به مقاومت و پیروزی های بدست آمده در دفاع مقدس است، اظهار داشت: در جنگ هشت ساله، اقتصاد مقاومتی را تجربه کردیم و اگر عواملی که در دفاع مقدس ما را پیروز کردند رعایت کنیم در هر شرایطی موفق می شویم.

 

وی با بیان این که با گذشت زمان اهمیت دفاع مقدس بیشتر برای ما روشن می شود ادامه داد: تعالی و بالندگی کشور ما، مرهون امنیتی است که ریشه در دفاع مقدس دارد و در سایه خون شهدا به دست آمده است.

 

اسماعیل زاده گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس و ذکر دفاع مقدس برای نسل جدید، از وظایف مهم راویان است که باید در بیان دفاع مقدس، با اخلاص بوده و به تکلیف خود عمل کنند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات