۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۴۱۳۸۰
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان خبر داد؛

کارگاه آموزشی مبلغان مدارس امین در حوزه علمیه همدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان از برگزاری کارگاه آموزشی مبلغان مدارس امین در این حوزه علمیه خبر داد.
مدارس امين

حجت الاسلام کشوری دلاور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، بیان کرد: کارگاه 2 روزه آموزشی روش کلاس داری برای مبلّغین مدارس امین در 25 و 26 دی ماه در حوزه علمیه همدان برگزار شد.


وی افزود: این دوره با حضور استاد بیاتی از اساتید اعزامی اداره کل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام کشوری دلاور گفت: مدرسه امین مدرسه ای است که در چار چوب مدارس عادی آموزش و پرورش به صورت نمونه و الگو، با مدیریت تبلیغی، تربیتی مورد تأیید حوزه علمیه فعالیت می کند.

 

وی هدف از راه اندازی مدارس امین را بستر سازی، جهت رشد علمی و معنوی دانش آموزان و نهادینه شدن باور ها و رفتارهای اساسی دینی در آنها با بهره مندی از توانمندی های حوزه علمیه بیان کرد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان اهداف و سیاست های مدارس امین را این گونه بیان کرد: محوریت آیات و روایات و سیره معصومین (ع)، استفاده از منابع اصیل اسلامی در تربیت دینی دانش آموزان، تقدم تزکیه بر تعلیم در برنامه ها و فعالیت ها، جهت حرکت و برنامه ریزی ها بر اساس منویات مقام معظم رهبری، محوریت روحانی در اجرای فعالیت های تربیتی و فرهنگی مدارس، از مهمترین ویژگی برنامه های این مدارس است.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری طی تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش تعداد 23 مدرسه امین راه اندازی شده و در قالب سیاست های فوق، مبلّغان برادر و خواهر در این مدارس مشغول به فعالیت هستند، که امید است با یاری خداوند متعال و تعامل دوجانبه در سال های آینده شاهد رشد و فراگیری این طرح در سایر مدارس استان باشیم./967/ت302/ب6

ارسال نظرات