۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۲۴۱۴۰۳

تمجید آیسسکو از موضع پاپ در مخالفت با توهین به ادیان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان آموزش، فرهنگ و علوم اسلامی(آیسسکو)،از موضع پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مخالفت با توهین به اعتقادات دینی تمجید کرد.
آيسسکو

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز بن‌عثمان التویجری، مدیرکل آیسیسکو، از موضع‌ پاپ فرانسیس در مخالفت با اهانت به اعتقادات دینی تمجید کرد.


التویجری گفت: تصریحات پاپ فرانسیس بر این کلام همیشگی ما که آزادی بیان باید اعتقادات و کرامت ملت‌ها را محترم بشمارد و منجر به آزادی توهین و تحقیر نگردد، تأکید دارد.


مدیرکل آیسسکو، بر فعال‌سازی قطعنامه سازمل ملل متحد که در آوریل سال 2011 میلادی صادر و در آن بر عدم اهانت به ادیان، به‌منظور حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و منع تحریک احساسات مؤمنان و خدشه‌دارکردن کرامت آنان فرا خوانده شده است، تأکید کرد.


عبدالعزیز بن‌عثمان التویجری در ادامه بر اهتمام آیسسکو برای همکاری با واتیکان به‌منظور نشر ارزش‌های احترام و تسامح و همکاری پیروان ادیان در چارچوب مشترک انسانی تأکید کرد.


لازم به ذکر است که پاپ فرانسیس در پاسخ به پرسشی پیرامون اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ایبدو» در انتشار تصاویر موهن به پیامبر(ص) گفته بود که «آزادی بیان یک حق مسلم و اساسی به‌شمار می‌رود، اما این حق به معنای اهانت به اعتقادات دیگران نیست، زیرا تحریک و توهین به اعتقادات دیگران و تمسخر آنان جایز نیست».


پاپ افزود: «برخی مردم در مورد ادیان دیگر به اشتباه قضاوت می‌کنند و اعتقادات پیروان این ادیان را به تمسخر می‌گیرند و دین دیگران را به بازی می‌گیرند، اینان در واقع عاملان فتنه هستند».

رهبر کاتولیک‌های جهان تأکید کرد: «آزادی ادیان و آزادی بیان دو حق اساسی انسان‌ هستند»./982/د101/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات